söndag 31 oktober 2010

Illamående...

Nu har det börjat, illamåendet. Tänk att det kan vara så positivt att må illa... ;) Även om det är väldigt jobbigt så gör det inte så mycket, än iaf.... Morgnarna går bra, det kommer på eftermiddagen. Jag har inte spytt nått än och det är jag väldigt glad för. Hoppas bara att det kommer att gå bra på jobbet, jag har laddat upp med kex att tugga på. Det som hjälper bäst är att småäta, nästan hela tiden, så jag försöker hitta lite nyttiga alternativ så jag inte ser ut som en julegris snart. Några bra tips?
Jag har inte vågat skaffa mig någon nedräknar widget än, tycker de är väldigt mysiga men det känns som livet före och efter VUL......

Jag har fått Awards som jag inte har gjort nått med. Tack så jättemycket Ellenmamman-wannabe och Ninna blir så glad =D verkligen kul att det finns några där ute som uppskattar min blogg. Idag gör jag en latvareiat och bara länkar till tidigare sidor hoppas det är ok... Award =) och Glad! Alla bloggar jag följer är värd en Award, ni är toppen allihopa.
Söndagskram!
/Lilla Jag!

7 kommentarer:

  1. Grattis till illamående stadiet ;-) då får du göra mig sällskap :-D

    jag vet inte vart det finns sån baby grej, förutom den jag har hämtat hem..
    Har du förslag på andra?!

    Jag har levt på kalla clementiner ;-)
    ett tag salt lakrits

    Ps. du har mail

    SvaraRadera
  2. Kräks och le :-)

    Vill bara säga apropå lillamini-ivfs kommentar att jag läst någonstans att lakrits inte är bra när man är gravid. Vet inte hur vetenskapligt det är. (Men, jag har aldrig varit gravid för den delen).

    SvaraRadera
  3. Fel av mig, jag HAR varit gravid, men fick tidigt missfall...

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att jag inte äter lakrits då ;) Jag slipper spy än iaf. Jag håller verkligen tummarna för dig Pi att det blir eran tur snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att du mår illa ;)
    Alla gravidtecken är bra nu antar jag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Nej lakrits i stora mängder är inte bra då man är gravid det vet jag.. bara vart Mina sug

    SvaraRadera
  7. Jag log och kräktes fram till 14 veckan någonstans, sedan började det bli mindre skoj. Mår illa än (v 31) så i mitt fall är det nog bara att gilla läget, men förstår du är glad just nu ;)

    SvaraRadera