lördag 9 oktober 2010

Ruvardag 5 och förkyld :(

I gårkväll började det klia å riva i halsen, i morse vaknade jag med OND hals men kände mig ändå ok, tills jag klev upp å började röra på mig. NEJ!!!!!!! Vill inte vara sjuk, känner mig jättehängig.
Första gången vi gjorde IVF blev jag dunderförkyld på ruvardag 6. Min sambo hade aldrig sett mig så dålig nån gång. Har ni upplevt detta? Hört någon som blivit förkyld vid ruvning? Är det psykiskt? Kanske bara slumpen? Bra eller dåligt?
Analyseraren får jag snart kalla mig själv....
Kram!

/Lilla Jag!

5 kommentarer:

  1. Inte för att det är kul att va förskyld men lite komiskt var det allt att läsa. För på vår förra ivf blev jag förskyld på dag 8 och denna gång på dag 9 så det kanske har nått samband...Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vaknade med halsont samma dag som ET. Har haft sån ångest över det nu. Är så rädd att det ska påverka möjligheten för att ägget fästa. Som tur är har det inte brutit ut till en dunderförkylning än.....

    Vet du, jag tänker att man kanske slappnar av "lite" efter veckor med oro om hur det ska gå. (inte för att det är över än). Det har ju trots allt varit mycket som ska ha klaffat innan man äntligen blev ruvare......

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kryar på dig, kan det inte vara så att kroppen är känsligare än vanligt när man genomgår behandlingar? Det är ju en stor omställning och då brukar man vara mer mottaglig.

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Det är säkert så att kroppen blir med mottaglig för infektioner och förkylningar. Sen ett typiskt tecken när du slappnar av efter ET oxå,då brukar det ju lixom dyka upp alla möjliga olika baskelusker och symptom. Hoppas du känner dig bättre snart, kram!!

    SvaraRadera