måndag 18 oktober 2010

Första Fragminsprutan, aj vad det spände.

Måndag, blåst å regn....
Idag har jag ringt till vår läkare för att berätta om plusset. Den 8/11 kl 13.00 ska vi till Dr Z på VUL. Gud vad jag längtar och hoppas att denna gång få se ett litet hjärta som slår. Jag ringde också till Falun och berättade den goda nyheten.
Från och med idag ska jag ta en Fragminspruta och en trombyl varje dag. Hoppas verkligen att detta ska hjälpa mot missfall denna gång. Jag försöker att ta det så lugnt jag kan och äta bra mat. När sambon och jag var och handlade idag så blev nog halva inköpet frukt. Vågar inte träna nått just nu mera än promenader. Jag vet att man ska leva som man brukar men tar det säkra för det osäkra några veckor till. Jag brukar gå på Zumba, det är så himla kul men lästa att just dans med hopp och snurr skulle man vara lite försiktig med.
Annars mår jag väldigt bra, det drar lite i magen och ner mot ljumskarna men inte så farligt. Lite symptom vill man ju ha... ;)
Åååååååå vad jag vill och hoppas.
Kram alla underbara!

/Lilla Jag!

7 kommentarer:

  1. Så underbart det måste få vara att ringa och lämna så roliga besked! Jag är glad för din skull, vännen!

    Massor av kramar =)

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt!!! Grattis till graviditeten!!! Kram Lila

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du mår bra än, symptomen kommer ;)

    Det är inte så långt till den 8 november :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart! :)

    /Sara

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Får jag fråga varför du tar dessa sprutor? Jag har inte läst om någon annan som gör det, är det vanligt?
    Super grattis till +.

    SvaraRadera