onsdag 13 oktober 2010

R9, det drar lite i magen

Har just skrivit ett lååångt inlägg så kom jag åt nått och raderade. FAN på ren svenska vad trött jag blir. Jaja försöker väl igen, känns lite som vårat liv just nu...
Börjar bli riktigt otålig nu och vill testa, det är väldigt långt kvar tills på tis. Idag har det börjat dragit lite i magen på vänster sida och lite bak i midjetrakten. Vet inte om det är positivt eller negativt men hoppas på det första.
Idag har vi varit på möte ang adoption. Det kändes inte som detta kommer att bli nått för oss. Åldern för att få adoptera är 25-42 år, sambon fyller 42 i dec.... För att få starta hela processen måste man gå en föräldrautbildning, den startade igår och nästa startar i mars. 2-4 år trodde de att det skulle ta med allting. Nu hoppas vi ju att iaf ett utav våra två små frön ska fastna och vilja stanna kvar. Men om så inte skulle vara fallet, ska vi starta med adoptionsprocessen eller ska vi göra flera IVF-försök som vi betalar själva? Innan detta försök så tyckte ju inte våran läkare att det såg nå bra ut för oss och IVF men vi fick ju iaf två toppenägg denna gången så varför skulle vi inte kunna få det igen? Men nu hoppas jag verkligen att allt går vägen denna gång å vi inte behöver fundera nått mera...... Dröm scenariot, två minisar!
Sänder många extra stora och varma kramar till Anna idag som jättesorgligt testade minus. Du finns i mina tankar. Tänk vad denna sticka kan framkalla ångest. Den kan ge den största glädjen man kan få, samtidigt som det verkligen kan slå ett liv i spillror på någon sekund.
Kram
/Lilla Jag!

Ps. Är mycket bättre så i morgon ska jag gå till jobbet :)

7 kommentarer:

  1. Verkligen svåra frågor, men jag hoppas både du och jag slipper fundera mer på framtiden - det ska gå denna gång! Håller tummarna :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas draget i magen är bra drag. Du har mina tummar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Drag och hugg i magen är bra, den här gången är det er tur :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vill börja med att säga självklart så kommer det fungera denna gång!!!!Men jag tycker ändå att adoption ska finnas som alternativ för er. Rekommendation för medgivande är ej fyllt 43 när utredningen startas.Är den ena parten yngre så tas det ofta i beaktande.Kolla om ni kan hoppa på kursen nu.Skönt att få lite annat och tänka på/eller i vår.Gift er borgligt imorgon:-))I stort sett alla länder kräver det!!!Kina 2års .Medgivandet sträcker sig i 3 år.Ring adoptionsorg.fråga om era chanser där.Jag vet att många skräms av att adoptera ett barn med ex.i förväg kända särskilda behov men ni ska veta att ett redan opererat finger ,födelsemärke,öga,läpp el.dyl.ochså räknas som det.Barnen är sällan äldre än 24 mån.Dessa barn prioriteras att finna familj åt därför betydligt snabbare process.
    Under tiden fortsätt om ni orkar med IVF .Tyvärr kostar båda alternativen mycket pengar fast när man når målet så är det värt allt!!!!(Med 9 IVF varav 8 privata, 2 adoptioner resultat= 3 underbara barn!! !men tyvärr fortfarande påverkad fysiskt av alla hormonbehandlingar så har jag referensramar till vad man utsätter sig för i längtan till sitt barn)Båda alternativen är förresten lika fantastiska att bli förälder på!!!Lycka till på tisdag!!!

    SvaraRadera
  5. TACK! för ditt stöd och nu sänder jag allt hopp till dig och ett stort plus på tisdag, kram

    SvaraRadera