måndag 4 oktober 2010

Det blev ett DET!

Det första vi hörde idag när vi vaknade var den goda nyheten om årets Nobelpris i Medicin =) Det är ju helt fantastiskt och kändes som ett väldigt bra omen.... För idag har vi varit till Falun för ET men det blev DET..... Just nu ruvar jag på två små busfrön. Helt UNDERBART. Det känns så himla otroligt med tanke på att vi knappt skulle få göra ÄP. De andra två äggen ligger och "gonar till sig" lite för att förhoppningsvis frysas ner, detta får vi veta senare under veckan.
Fick ett recept på Fragmin som jag skulle börja ta om jag får ett plus, för att motverka missfall som jag fått tidigare. Det är sprutor som skall tas varje dag tillåmed v.14. Någon som använt detta? Det är blodförtunnande lika som Trombyl(som jag också ska ta under en längre tid)
Skulle detta gå vägen ska jag skicka ett tackbrev till Robert Edwards =)
Fattar fortfarande inte att jag sitter här med två befruktade ägg i MIN livmoder. Denna gång ska det väl iaf vara våran tur, hoppas!
På vägen hem från Falun säger jag till Sambon: Nu vill jag hem å blogga, då log han och sa att han förstod det. Jag tror han tycker det är bra att jag skriver av mig här.

KRAM!!!!!!!!!!!!!!!
/Lilla Jag!

12 kommentarer:

  1. åh vad roligt att höra! Lovar att hålla alla tummar jag har!!! Fortsätt att berätta varja dag hur det går nu, med att knasiga symtom och sånt!

    SvaraRadera
  2. Blev så glad när jag läste detta - underbart! Jag håller också tummar och tår!!! Ha en underbar kväll :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Vad glad jag blir för er skull! Grattis =)

    SvaraRadera
  4. Men det är ju helt fantastiskt!!!! Åh vad kul!! Säger som ovan, nu måste du hålla oss uppdaterade om vad som änder varje dag!

    SvaraRadera
  5. Grattis och lycka till :) Håller tummar och tår här! Kram Jane

    SvaraRadera
  6. Underbart :) vad glad jag blir för er skull! Kram och grattis

    SvaraRadera
  7. Tack alla! Nu ska jag verkligen försöka tänka positivt och inte en massa "dåliga" tankar.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  8. Vilken rolig nyhet! Vad glad jag blir:D Säger som jag sagt innan, håller alla tummar jag har! grattis och kram

    SvaraRadera
  9. Åhh..vilken glad nyhet! Så nu ruvar du på guldägg! Jag är så glad för din skull och jag hoppas så att de håller sig kvar där inne ett riktigt bra tag till!! =)
    Och jag håller verkligen med dig om att det är en glad nyhet att Nobelpriset i medicin gått till IVF´ns fader! Tjohhoo,!!

    kramar

    SvaraRadera
  10. Grattis till att ruva på två!

    SvaraRadera
  11. Jag håller tummarna som en tokig!

    SvaraRadera