söndag 24 oktober 2010

Gnällinlägg

Idag kommer detta att bli ett gnällinlägg, VARNING!!!!!!
Mår inget vidare, snurrig/yr, mår lite tjyvtjockt(illamående) hela tiden och är TRÖTT. Även om detta är positiva tecken för graviditeten så är det just nu väldigt jobbigt, jag känner inte igen mig själv. Det värsta är att jag är väldigt negativ idag. Jag vill inte vara det och jag vet inte varför jag är det men jag är väldigt orolig att detta inte kommer att gå bra. När kommer jag att kunna känna ren glädje för min buse i magen? Känns som VUL är första steget, jag har aldrig fått sett nått hjärta ticka där inne.... Längtar så otroligt mycket till den 8/11 samtidigt som jag är livrädd att det ska bli som första IVF-försöket då de  bara såg ett tomt ägg, 1½ vecka senare kom det ut och jag kunde inte gå upprätt på flera dagar för jag hade sånna smärtor. Fick åka in på både akuten och gynakuten. Andra gången fick jag missfallet bara några dagar efter plusset så den dagen har jag passerat nu iaf.
Jag får väldigt dåligt samvete när jag är såhära gnällig, vad har jag att gnälla över? Jag är ju gravid!!!! Känns så dumt mot alla er bloggvänner som kämpar och kämpar. Jag är så tacksam för det som skett tro inget annat, är väl inne i en svacka bara. Näääää, positiva tankar nu. Hjälpte att skriva av sig, sätta ord på det å verkligen höra hur gnällig jag låter. Ut å få frisk luft så blir nog dagen bättre sen.
Har inte gjort så många kommentarer de senaste dagarna men jag håller tummar och tår för er alla!
Kramkalas!

/Lilla Jag!

10 kommentarer:

  1. men du det är fullt naturligt att oroa sig över att förlora det som man så länge fått kämpa för! Särskilt om du har gjort det tidigare. Ha inte dåligt samvete!
    Jag hoppas att du kan njuta till fullo snart, för detta kommer att gå bra. *skickar över positivitet till dig* :D Kram

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du är orolig med tanke på vad du har gått igenom innan. Tycker inte alls det är konstigt, och ha inte dåligt samvete över det! kram

    SvaraRadera
  3. Man måste få ventilera och innebär det att man "gnäller" så är det så! Det är inte konstigt att det finns en oro som gnager. Hoppas att tiden fram till VUL inte blir allt för olidlig. Jag håller mina tummar för att det ska gå bra!!!

    SvaraRadera
  4. Naturligtvis måste du få vara oroligt och gnällig med tanke på att du gått igenom flera missfall tidigare.

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Du är inte alls gnällig! Du är livrädd att det viktigaste i ditt liv ska glida dig ur händerna (eller livmodern), precis som jag skulle vara. Dessutom har du en väldigt tråkig erfarenhet. Förstår dig. Försök låta den här dagen passera så kanske nästa dag känns bättre. Varje dag som går är ju ett steg i rätt riktning. Du har mina tummar.
    Stanna-kvar-i-magen-kram från mig

    SvaraRadera
  6. Man får vara gnällig och man får vara orolig. Efter mitt fjärde missfall trodde jag aldrig någonsin att en Liten ville bygga bo i mig, och även om jag är lyckligast i världen har oron ätit sönder mig i perioder och resan hit har delvis varit riktigt skrämmande - för just som du skriver så känner man inte alltid igen sig själv.

    Jag är säker på att det här kommer gå bra, jag håller mina tummar allt jag bara kan för er skull :) Kramar

    SvaraRadera
  7. Du har fått en award av mig. Mer information finns på min blogg.

    SvaraRadera
  8. Du har fått en award av mig med =) DEn finns på min sida

    SvaraRadera
  9. Känn inte dåligt samvete, ni om några har ju kämpat något otroligt!!
    Håller tummarna för er och skickar över lite positiv energi :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Tack alla underbara! Ni får mig verkligen att må bättre :) Kram!

    SvaraRadera