tisdag 26 oktober 2010

Skärpning!

Just nu pratar knappt min bästa vän(som jag skulle göra allt för) om annat än att hon också vill ha barn (ett till....) Hon har redan en dotter och hennes man har två barn sen tidigare. Nu ska hennes bror ha sitt andra barn och att jag gravid gör att hon verkligen tjatar på sin man att de ska skaffa ett till (han inte lika sugen) Förra gången så blev hon i princip gravid på första försöket. Det känns rätt jobbigt att veta att om det inte går bra för oss så kanske hon kommer att få sitt andra barn innan vi får vårat första.... Skulle jag klara det? Vill jag att vi ska vara gravida samtidigt? Nu kommer en egokommentar men just nu vill jag att detta ska vara min grej, kan jag/vi få vara den/de som det handlar om en enda gång? Känner mig jättepissig men känner en oro.... Hur kommer jag att reagera om så skulle bli fallet? Kommer jag att kunna glädjas med henne på samma sätt som jag gjorde förra gången. Vet att det är att ta ut oron i förskott men det verkar vara vardagen just nu, vågar inte riktigt slappna av.

Nä, nu får jag skärpa mig!!!!!!!!!!!!!!!! Jag brukar varken vara ego eller oroa mig en massa. Dags att komma tillbaka till mig själv igen, det är ju jag själv som mår dåligt av det. Får jobba på det.

Kramen till er alla!
/Lilla Jag!

Extra inlägg, nu fick jag dåligt samvete för det jag skrev. Hoppas det bara är en dålig dag. Det som är skönt att att jag vet att jag kan skriva hur jag känner här, sånt jag inte pratar med någon om.
Masskram!

15 kommentarer:

  1. Du behöver inte ha dåligt samvete! Men kanske hon borde ha det som inte tänker på hur du mår av att lyssna på hennes... Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Strunta i dåligt samvete!!

    NÄR jag väl blir gravid (även om det tar flera år till) så tänker jag tillåta mig att vara SUPER EGO. Jag har stöttat och engagerat mig i graviditeter runt omkring under årens lopp så när jag väl har min egen - då kommer den att få ta all plats. Kanske är det inte rättvist mot omvärlden, men jag kanske inte blir gravid mer än en gång...

    Fokusera på det positiva!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag håller med mamma-wannabe klart att du skall vara ego! Det är din tur nu =)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte du ska skämmas över att vilja att fokus ska var på dig nu. Du har ju kämpat som en galning för detta!

    GRATTIS! förresten, väldigt sent, men jag har varit dålig på att uppdatera mig på andras bloggar ett tag nu....

    SvaraRadera
  5. Det är din tur nu:) klart att du får vara ego, ni har ju kämpat för detta! kram

    SvaraRadera
  6. Bloggen är till för att spy ut allt man känner. och det är er tur (vår tur) nu.
    Jag upplever många som egoister bland de ja känner då de är gravida så varför inte vår tur?!
    I vissa lägen måste man få vara en "ego"

    Hur mår du idag?!

    * hur gör jag för att "följa" bloggar som tex din, så som du satt upp och tider där folk postade sina inlägg?!*

    SvaraRadera
  7. Håller med alla andra- Vinden har vänt och det är din tur nu..Du får vara EGO och Du får ta plats!! Och nej, du ska inte ha dåligt samvete.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Var EGO allt du vill och BEHÖVER! Det är ju DIN blogg och DITT andningshål :-)

    Så skönt att veta att det finns fler med samma "förbjudna" tankar.

    SÅ VAR EGO!!! Det är du värd :-)

    Jag längtar tills jag får vara ego!
    kram Ninna

    SvaraRadera
  9. Tack :)
    Det värmer gott!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Jag är nog närmast din bästa kompis i denna berättelse så jag har en liten fråga men först vill jag förklara lite vart min fråga kommer ifrån. Jag tycker verkligen att en av dom värsta orättvisor här i världen är när två månniskor inte kan få sin nya lilla familjemedlem som dom så mycket drömmer om! Så är fallet för min bästa kompis och hans fru. Dom har nog precis som er försökt ALLTING! Jag vätar nu mitt tredje barn som blir min sambos första och blev gravid på första försöket så att säga och JAG tycker att det är jättehemskt denna gång att vara gravid då mina kära vänner aldrig får till det och att min bässta vän inte kan glädjas med mig som han har gjort dom tidigare två gångerna! Är verkligen denna bäbis mindre välkommen för att dom har det svårt? Jag känner att detta kan bli slutet för vår vänskap för att för mig är mitt tredje barn lika mycket värd som mina andra två! Håller med alla ovan att var EGO i din graviditet eller önskan om den men glöm inte att du ska kunna titta dina vänner i ögonen efteråt också! Jag personligen tycker att det är ganske fult att vara ego oavsett anledning eftersom att det känns som att man missunnar andra människor lycka för att man själv inte kan vara lycklig! ps: jag brukar normalt inte kommentera anonymt men är lite rädd att bli fullständigt påhoppas av dina läsare för jag misstänker att dom flesta är i din situation och då har jag helt säkert i era ögon begått en dödssynd nu.

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Alla har rätt o tycka o tänka som de vill..o ja tycker att du har all rätt att tycka så...kanske det berodde på en dålig dag..hormoner som spökar eller vad det nu kan vara....

    Men ja förstår dig att du vill känna dig som nummer 1...att din bästa vän ska lyssna på dig o inte tvärtom..att det kanske känns att hon vill skaffa barn bara för att du o hennes bror ska ha barn...för frågan är om hon skulle vara lika intresserad om det inte var så??

    Tyck o känn som du vill...detta är din plats att få uttrycka dina känslor...oavsett vad det är för känslor...

    Kram o ha en bra dag

    SvaraRadera
  12. Jag måste bara säga att längtan efter ett syskon kan också vara väldigt stor och ta upp mkt av ens tankar och känslor och vardag så det kanske inte är så lätt att inte prata om det med sin bästa vän.

    Jag förstår oron du har också dock.

    SvaraRadera
  13. Jag skulle inte ha nagot emot att mina vänner blir gravida samtidigt som jag, även om det är barn 1,2,3 eller 4.
    Jag skulle däremot oroa mig för att nagot skulle ga fel för oss, och att vi ännu en gang skulle bli ensamma kvar pa "perrongen". Att da se mina vänner gravida och veta att vi gick miste om det, det skulle göra ont.

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera