torsdag 18 november 2010

Bättre å bättre

Det är väldigt skönt att ha varit sjukskriven, och att vi har varit det båda två. Vi har pratat mycket om framtiden och om det som hänt. Igår åkte vi runt lite i trakten och såg oss omkring, idag har vi bara pyst hemma, STÄDAT, å det var verkligen välbehövligt efter att inte ha gjort många knop på länge. Rent hus = glad Lilla Jag! I morgon funderar vi på att åka till grannstaden å bara strosa runt, äta lunch och kanske shoppa lite :)
Vi mår bättre å bättre för varje dag. Ibland kommer det över mig och jag blir låg ett tag men det går över. Visst ligger det alltid och mal i bakhuvudet men det är inte det som styr livet.
Nu ser jag framemot nästa tisdag när vi ska träffa läkaren igen och börja på framtidsplanerna. Om hon tycker att vi har en lite chans på IVF igen kommer vi nog att göra det. Funderar lite på att byta klinik, det är absolut inget fel på Falun, de har varit superduper där men vi har en klinik lite närmare som skulle underlätta i resväg och det kanske är bra med en liten nystart, psykiskt iaf.... En ordentlig utredning är väl början kan man tycka.
Kram på er!
/Lilla Jag!

10 kommentarer:

  1. Skönt att lite tid tillsammans gör gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint att höra från dig. Det låter mysig att strosa runt, shoppa och äta lunch!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni båda mår bättre och vad härligt att få lite mystid tillsammans.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Känner så väl igen den där känslan av hopplösheten äter upp en. När det gått några dagar kommer man långsamt tillbaka till det läge där man befann sig innan, dvs. man lever som vanligt med sorgen över att inte vara eller åtminstone vara på väg att bli förälder. Men den akuta och gastkramande sorgen lägger sig långsamt och förbyts så småningom i nytt hopp. Jag hoppar så för din och er skull att ni ska lyckas.

    Det här med utredning, har du pratat med någon om det? Jag har fått uppfattningen att man inte gör någon sådan trots att man misslyckats. Har du fått annan information? Jätteintressant att höra eftersom vi är i samma ålder.

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att höra av dig! Och att höra att ni mår lite bättre... Fortsätt så, så blir jag glad :0) kramar

    SvaraRadera
  6. Skönt att det blir bättre för var dag! KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Vill återigen påpeka,det finns andra vägar till föräldraskap.Gift er NU!Anmäl er adoptionsorg.och till hemutredning,Gå föräldrakursen,ni har sedan fom.medgivande beslutetsgiltighet 3år på er.Under tiden,om du orkar utsätta dig för ytterligare IVF ?!prova.Men var rädd om dig...

    SvaraRadera