måndag 8 november 2010

Fortsatt väntan och oro

Gick inte så bra idag..... Kl 13.00 var det dax för VUL, shit så nervös jag var. Dr Z hittade två äggblåsor ett som var tomt och ett med ett foster i. Hjärtat slog men alldeles för sakta......................................  Att det inte skulle vara två hade vi ställt in oss på men det som finns kunde väl få vara bra! Vad säger man? Jag har inga ord för hur jag känner, kan inte gråta, hjärtat är i tusen bitar och huvudet värker som aldrig förr.
Jag vet att det inte är kört men läkaren lät inte så positiv, missfallsrisken är stor. HELVETE!
Just nu känns allt bara SKIT, men från å med i morgon ska jag försöka att vara lite mera positiv, måste för att orka med allt.
Nästa tisdag ska vi på koll igen, så det är bara att ha tålamod och snällt vänt ett tag till. Fy f-n på ren svenska vad jag är trött på att inget veta och att gå med ständig oro.
Det är full rulle på jobbet men det kanske är bra så jag får annat att tänka på.
Sambon mår inte heller nått vidare, jag hör hur han suckar emellanåt.
Får skriva mera en annan dag när jag förhoppningsvis fått lite ordning på mina känslor.
Kram på er!
/Lilla Jag!

Ps. tar bort babyticker tills jag vet mera. Vidskeplig? Kanske!?!?

17 kommentarer:

  1. Naawe vännen då.. Jag ska håla mina tummar för er.
    de bara måste få gå vägen!!!

    Tag vara på er, jag finns här.
    kramar i fång

    SvaraRadera
  2. åh fy tusan, ja det måste va skitjobbigt! hoppas, hoppas att den lilla/lille "piggar på" sig. skickar över en kram

    SvaraRadera
  3. Ja som sagt..denna eviga väntan gör en ju inte mindre orolig...men ja hoppas att hjärtat tickar på som det ska nästa gång..

    Kram på er båda

    SvaraRadera
  4. nej, vad tråkigt att veta och vad jobbigt för er att behöva leva i ovisshet till nästa ultraljud.

    Jag håller alla tummar jag kan för att hjärta fortsätter att ticka och i högre fart vid nästa ultraljud.

    Ta hand om varandra.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Åhh neeeej..vännen, fy vad jobbigt!! Jag hoppas så innerligt att det blir bättre tills nästa vecka.
    Tänker en massa på er!
    Många varma kramar

    SvaraRadera
  6. Jag håller tummarna hårt!
    Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Fy vad jobbigt!!!! Stackars er, jag håller verkligen tummarna för att det ordnar sig!
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  8. Oj nej! Hoppas med hela mitt hjärta att det går vägen. Styrkekramar till er båda!

    SvaraRadera
  9. Men nej nej nej... Det får inte vara så, det måste gå bra...

    Åh vad jag hoppas att det går vägen för er, att ni får den, så efterlängtade bebisen.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Nej det är inte sant!

    Tänker på dig!

    SvaraRadera
  11. Nej, nej, nej, nej! Det här är inte rättvist!!!
    Förstår att ditt hjärta går i tusen bitar.
    Men jag ber att det ändå finns hopp för den lill*.

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  12. åh nej!fy vad jobbigt, jag hoppas verkligen att det ordnar sig! tänker på er, stora kramar

    SvaraRadera
  13. Kram på dej.. HOppas verkligen de kommer gå bra..

    SvaraRadera
  14. Ånej jag förstår att ni mår skit just nu!!!! Vilken oro.. Det får absolut inte bli ett missfall, det ska bli ett levande friskt barn i er famn om några månader. Det hoppas vi på! Om ni inte vågar hoppas för mycket så gör vi läsare det åt er. Tänker på er..

    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Och fy vad jobbigt. Ta hand om dig! Bra att du kan okupera tankarna genom att jobba, men ta inte ut dig bara.

    SvaraRadera
  16. Skickar styrkekramar och håller mina tummar hårt för att den lilla är stark och kämpar vidare!!!! kram

    SvaraRadera
  17. hoppas verkligen att allt går bra för er! Försök tänka positivt så mycket som möjligt även om det är väldigt svårt.

    Stor kram till er

    SvaraRadera