torsdag 4 november 2010

Ny test ;)

Har jag blivit helt knäpp eller? Idag gjorde jag en ny gravtest...Som tur var blev det plus :) Jag oroar mig hela tiden för att det inte ska finnas nått liv därinne. Jag vet att symptomerna går upp å ner men jag känner mig inte så illamående längre och inte lika trött(förrutom idag), detta gör att jag känner efter hela tiden. Men nu ska jag förhoppningsvis hålla mig lugn tills på mån när det är dax för VUL....
Hahahaha, snacka om att det spekuleras, igår hade en annan kollega(som vet lite av vad vi håller på med) frågat en annan som vet om jag var gravid, för hon tyckte jag hade fått mage å det var citat: "skillnad på tjockmage å gravidmage". Hihihihi, även om det stämmer så är det nog mest tjockmage just nu iaf... Alla hormoner och godis och skräpmat som jag tröstat mig med.
I morgon är jag ledig =) Tänkte baka lite matbröd sen ska jag mest ta det lugnt(hoppas jag), hoppas på finväder i helgen så det kan bli några härliga skogspromenader.
Återkommer säkert med mera oro....
Tänker på er alla bloggvänner. Det är verkligen sant, jag går omkring på jobbet(går inte in på bloggen där) och funderar hur ni har det med graviditeter, ruvningar, VUL, sprayning, oro mm. Jag har en kollega som jag även umgås privat med, hon har vetat om våran resa hela tiden. Hon vet att jag bloggar men inte under vilket namn, hon är inte heller en person som läser bloggar, skulle heller inte göra nått om hon hittade detta, för henne berättar jag om er alla, era problem och framförallt om ert otroliga stöd. Kramar i massor!
/Lilla Jag!

4 kommentarer:

  1. Skönt att det snart är dags för VUL :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det fortfarande är ett plus! Om jagväl fick ett plus så tror jag att jag skulle missbruka gravtest...

    SvaraRadera
  3. Skönt att det fortfarande var plus! Jag tror alla känner att symtomen kommer och går. Snart är det VUL!

    SvaraRadera
  4. Haha. Jag får erkänna att jag har tagit tre hemmatest efter att blodproven visat positivt. Jag behövde bli övertygad om att det var sant tror jag.
    Har just fått resultatet av det tredje blodprovet på kliniken( man gör tre i rad med viss intervall på min klinik) och gissar ändå att jag använder ett till innan ultraljudet.
    Grattis!

    SvaraRadera