tisdag 9 november 2010

Ni är bäst!

Tack för att ni finns och alla fina kommentarer jag fått. Ni är sånt stöd. Jag är så glad att jag började blogga, vet inte hur jag skulle klarat detta utan er! Även om inte alla vi sitter i samma båt så har ni sådan otrolig förståelse och kan sätta er in i min smärta. Ni är bäst!
Men sen finns det några runt mig som säger saker som: Tänk att då är det nog nått som är fel på fostret så det är bättre nu än senare.... Eller: Du är nog snart gravid igen..... VILL SLÅ!!!!!! Håll tysta! men man bara flinar å nickar lite....
Annars känns det mycket bättre idag. Hoppet börjar komma smygande. Sambon ringde idag för att försöka få en tidigare tid för VUL men tyvärr är de borta både idag och i morgon så det ser mörkt ut, vi får nog snällt vänta tills på tis.
Jag är jättesnorig igen, mår inte dåligt men har en snorfabrik i skallen...... Detta gör att ingen funderar över att jag kanske ser lite låg ut ;) Kollegorna närmast mig och min chef vet vad som hänt och det känns väldigt skönt. De är väldigt stöttande men låter mig ändå vara ifred.
STOOOOOORA KRAMEN till er alla!
/Lilla Jag!

15 kommentarer:

  1. Väntan är hemsk! Jag hoppas så att det går vägen för er - det måste det!

    Jag känner likadant som du gör - för dig och alla andra som stöttar mig genom IVf-träsket.
    Tänker på er och håller självklart tummarna!
    kramar

    SvaraRadera
  2. usch, vilka jobbiga kommentarer! Att folk inte kan tänka efter innan..
    Tänker på er! kram

    SvaraRadera
  3. Hej gumman! *hoppas du tar min text rätt*

    folk som kommer med de kommentarer har man lust att vrida nacken på.
    Lika bra att hålla mun!
    För mig är det en liten bebis man bär, från första stund, ens egna lilla mirakel.
    Att förlora de lilla, är enormt stort för de berörda paren. Jag har förlorat 4 osynliga "BARN", de är vad mina små liv har vart i mina ögon.
    Och ens kommentarer som man fått, något var fel och lika bra nu än senare Jag blev så bestulen av min glädje och kärlek som jag kände till de små. För mig är inte ett Missfall något som jag kan rycka axlarna för och se att detta var det bästa att de skedde "nu" än "sen".
    Något togs ifrån mig.

    Men sen.....

    1)De är inte Kört än för er,
    ingen blödning, och hjärtat slog iaf

    jag håller tummarna för er lille ska ha växt sig starkare till nästa kontroll!

    Tycker de är faktiskt lite respektlös att säga lika bra nu, än senare..

    Varför död förklara er lille innan de är 100% säkert?
    jag blir ledsen,
    jag vill hoppas och tro för ER skull.
    Jag vill inte ge upp,
    har läkare sett ett hjärta som slog, dock inte så fort så vill jag tro på mirakel,

    och er lille var inte död.
    Då skulle inte hjärtat slå.


    förlåt om jag är för rak, på det jag tycker.

    SvaraRadera
  4. Jag är så hemskt ledsen och hoppas av hela mitt hjärta att det kommer gå bra. Stor kram

    /Sara

    SvaraRadera
  5. Folk överlag blir lite "handikappade" när det kommer till att trösta någon som går igenom nåt man egentligen inte har en aaaaaning om:) Halvtafatta försök att lindra plågan, smärtan, ilskan blir bara så fel.... Det är bättre att säga tycker jag i af att : nä jag vet inte vad du går igenom, MEN jag kan försöka förstå, om du vill prata så finns jag alltid här:) Och dessa ord säger jag till dej ikväll: KRAMEN

    SvaraRadera
  6. Men usch så nervöst för er, måste vara hemskt att inte veta säkert!
    Hålelr tummarna för er i alla fall, hoppas verkligen på det bästa.
    Många kramar till er :)

    SvaraRadera
  7. Det blir så uppenbart att människor inte har en aning om vad de säger när de fäller den typen av kommentarer. Usch vad jobbigt för er att vara tvungna att vänta till tisdag, väntan tar kål på en! Jag hoppas så för er att det ändå ska gå bra.
    Stor stor kram till dig

    SvaraRadera
  8. Usch, ovissheten är nog värre än att veta. Det är en mer tärande smärta och man kastas mellan hopp och förtvivlan. Om det sedan skiter sig så är man ändå nere i förtvivlan och simmar lugnt där liksom, dessutom kan man tröstäta mängder av salami som jag älskar och som är förbjudet under graviditeten..
    Har haft 2 Ma:n och 1 missfall, dom två Ma:na har förekommit av småblödningar och vul som man inte riktigt vetat på. Så har gått i det du vandrar i nu i flera veckor och nästintill blivit galen på kuppen. När det skitit sig har det nästan varit en lättnad för att ovissheten är helt sjuk.
    Men jag tror att det kan vara som tusen solskenshistorier man läser om på familjeliv, att dom kommer tillbaks och ser att allt ser toppen ut! Läkare är aldrig optimisiska har jag lärt mig, dom är alltid försiktiga i vad dom vill säga. Jag har varit med om att det gått bra en gång med, då också med blödningar, då kallades det "hotande missfall", så då gick jag också i ovissheten, men sen när det gick bra var glädjen sååååååå stark. Nu är jag i träsket igen, väntar syskon och småblöder hela tiden, är i vecka 10 och har inte orkat eller vågat åka på ultraljud igen efter jag fick ett bra ultraljud i vecka 8. Började det forsa blod åker jag förståss, men nu bara vilar jag i ovissheten. Det är konstigt men man fixar det med, man bara flyter med och har ångest typ..
    Äsch, mitt inlägg var nog värdelöst, men har varit i din sits och blev jätte ledsen för att det inte blev ett toppen Vul för dig, hoppas det ordnar sig, det tror jag att det gör!

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Tack för dina fina ord häromdagen!! Sitter här med tårar i ögonen och hoppas att det ordnar sig... Helst vill man (läs - jag) bara slå de där knäppgökarna som kommer med såna okänsliga kommentarer (även om de försöker trösta.) Vissa saker kan man nog inte trösta.?. Jag skickar en kram och hoppas på det bästa!!
    kram

    SvaraRadera
  10. Vad ledsen jag blev när jag läste att det blev problem på VUL, varför kan inte något vara enkelt? Man får stänga av dumma kommentarer, har man aldrig varit där vet man inte vad man pratar om.

    Jag håller så klart tummarna hårt hårt för att tisdagen ska ge bättre besked, du ska ju bli mamma nästa sommar! Många kramar

    SvaraRadera
  11. Tack alla för all stöttning. Ni får mig att klara detta.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Hoppas, hoppas, hoppas att ert lilla underverk har vuxit sig lite starkare till nästa vecka och att hjärtat slår tillfredställande. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  13. Stora varma kramar till er! Håller tummarna att allt ser bra ut på tisdag.

    SvaraRadera
  14. Undrar hur ni mår och har det. jag tänker på er!
    varma kramar

    SvaraRadera