onsdag 29 september 2010

ÄP på fredag, hurra!

Efter en natt med med mycket dålig sömn var det dags att åka till gyn IGEN... Tror aldrig jag har varit så nervös. Upp i stolen(inte så skoj) efter ett tags rotande i underredet hittade Dr Z tre äggblåsor som hade VÄXT!!!!!! Ett av dem var väldigt grynigt och ojämnt men de andra två såg bättre ut. Tjoho!!! Blodprovet som jag lämnat på måndagen såg också bra ut.
Nu började diskussionen, äggblåsorna var inte så stora som de hade önskat och kvalitén är svår att säga men vi tog beslutet att vi åker på ÅP på fre :)))))) Ser inte äggen bra ut så kan vi välja att avbryta försöket då och ha vårat sista gratisförsök kvar. Ni kan förstå hur oerhört lättad och glad jag är idag. Jag vet att chansen är stor att vi får avbryta efter ÅP men det finns också en chans att guldägget finns där.
När undersökningen var över och jag skulle klä på mig och böjer mig ner för att ta på mig skorna säger det KNAK i ryggen.... Efter att ha varit som en fiolsträng i kroppen under en längre tid så gick det som det gick. Nu går jag som en 80-åring och kan knappt röra mig. Men vad gör det? Just nu bryr jag mig inte, jag bara läääängtar tills på fre när vi får åka iväg.
Å så mycket lättare det känns nu att sambon kommer att vara borta i helgen. Livet har kommit tillbaka, snacka om att IVF styr ens liv.

12 kommentarer:

  1. Åh! va skönt!:D
    Inte ryggen då, men hoppas det blir bättre snart!
    håller tummarna att det blir guldägg!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att äggen växt. Hoppas på att det blir äp på fredag! Jobbigt med ryggen.

    SvaraRadera
  3. Jaa..hurra!! Jag håller tummarna för att du ska få ruva på ett kanon-superduper-guldägg!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Hurra! Vad roligt, håller alla tummar o tår! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Hoppas det är ett kanonägg de plockar ut på fredag =)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt att läsa!!! =) Vilken lättnad det måste ha varit!
    Då har vi ÄP samma dag!!

    SvaraRadera
  7. Tack allihopa! Det känns så bra :)Igår nattsvart, idag känns allt helt annorlunda. Det svänger fort....
    Kram på er!

    SvaraRadera
  8. Härligt att ÄP hägrar :-) Tusen TACK för awarden, den värde så skönt :-)

    Håller tummarna på fredag!!!

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  9. Hej Lilla jag! Har hittat hit och läst din historia, vad glad jag blir att det blir ÄP på fredag trots allt - håller tummarna att du får ut fina ägg :)

    Jag och min man var på väg mot äggdonation innan Liten bestämde sig för att stanna, beskedet om att det nog var enda sättet var fruktansvärt tungt. Mycket känslor och tankar.

    Lägger till dig på min blogglista och fortsätter följa dig, ha en underbar dag!

    Kram
    //Anna

    SvaraRadera
  10. hoppas, hoppas att det blir ett bra plock imorron då!

    Funderar själv på äggdontation, men vi kommer med all säkerhet inte att få det betalt och med köerna som verkar finnas i Sverige så blir det förmodligen att söka sig utomlands... Har dock knappt börjat jobbet med att kolla upp allt. Känns så himla motigt och... varför lixom?! jag har nog inte rikrigt kommit över den första förvåningen över att ha fastnat i ivf-träsket än (fast vi har hållt på i 4 år, lite trög eller ;-)

    SvaraRadera
  11. Hoppas att allt har gått bra idag!!

    SvaraRadera