torsdag 23 september 2010

Nattsvart!

Tack Jenny för den fina Awarden jag fick av dig idag, kom verkligen när jag behövde den. Tyvärr orkar jag inte göra det jag ska med den  idag men det kommer. Det gick det inget bra hos läkaren idag :((((
Vi har varit på VUL idag för att se hur äggblåsorna såg ut och få ett datum till ÄP. Så blev det inte för oss. Jag har sex äggblåsor på 6-7 mm, de måste vara minst 10 mm för att de ska göra ÄP. Jag kommer att få ta maxdos Gonal-F under helgen men det lät inte alls positivt.... och det lät inte heller positivt för ett nytt försök. Ni förstår att ridån gick ner för mig.......... Just nu känner jag mig bara tom, ledsen och förtvivlad, kommer vi aldrig att få några barn?????? Det känns så overkligt så jag kan knappt gråta, det känns så jävla ORÄTTVIST. Vet att jag målar Fan på väggen redan, på måndag ska vi tillbaka på VUL så loppet är ju inte kört, chansen finns också att vi kan få göra om försöket om det inte går bra denna gång, detta är sånt som vi får ta en lång diskussion om på måndag när vi vet mera. Det vi har emot oss är min ålder(40) och att jag får för få äggblåsor även med hormoner och sen vill inte äggen sitta kvar :(
Som tur är har jag en helt underbar sambo. Han finns där för mig hela tiden. Detta är ju inte lätt för honom heller och jag vet att han tycker att det är jobbigt att se mig så ledsen. Tur jag har dig mitt hjärta!
Det är så skönt att skriva av sig och veta att ni "lyssnar" ;) Känslor är väldigt svårt att beskriva såhär men jag vet att ni förstår hur jag känner mig.
Kram mina vänner!

/Lilla Jag

8 kommentarer:

  1. Det var så lite så!
    Men jag hoppas verkligen att äggblåsorna mognar på sig!!! Jag förstår att ni är hemskt ledsna och oroliga.. men dom kan faktiskt komma ikapp, så det håller vi för nu! Kram

    SvaraRadera
  2. Nästan samma sak hände mig...på första VUL var äggen för små och då fick jag höja dosen och spruta över helgen för att sedan komma på måndagen för VUL nr 2. De lyckades växa till sig dock blev det ju ändå inget ET den gången.

    Men jag hoppas att dina ägg växer till sig bra nu under helgen och att du kan fortsätta enligt plan! Jag håller tummarna! Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Usch, vad jobbigt, jag hoppas verkligen att de hinner växa till sig under helgen! Det är ju hela tre dagar kvar..:)
    Kram, håller tummarna

    SvaraRadera
  4. Samma sak hände mig, sen ökade de dosen och äggen mognade. Håller tummar och tår, det kommer gå vägen!

    SvaraRadera
  5. Tack alla snälla. Känner mig lite bättre nu å tänker lite klarare så jag ska försöka vara positiv fram tills på mån när vi vet mer.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för att det går vägen!

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt =( Men jag håller tummarna för dig att äggen växer under helgen =)

    SvaraRadera
  8. Fy vad tråkigt att få ett sånt besked. Håller i alla fall alla tummar som går att maxdosen gör susen över helgen.

    SvaraRadera