måndag 27 september 2010

Mycket att tänka på.

Idag har inte huvudet varit på jobbet... Klockan 14.00 var vi på VUL, två av äggen hade blivit 11mm :) Men Dr Z (som vi träffade idag) tyckte vi skulle ta sprutan i två dagar till innan vi tar nått beslut. De har ju växt iaf... men tyvärr såg inte kvaliteten ut att vara den bäste så vi får vara nervösa lite till. Det känns inte lika nattsvart idag iaf.
Dr Z började prata om äggdonation med oss, är det någon som har erfarenhet av det? Då det är mina ägg som är dåliga så skulle vi få ägg från en yngre donator som befruktas med sambons simmare. Känns lite sådär, har inte riktigt vant mig vid tanken att barnet inte skulle vara "mitt" även om jag kommer att bära det. Adoption känns bättre men då vi är över 40 så skulle det bli rätt hög ålder på ett adoptivbarn. I den kommunen vi bor får vi tre IVF-försök gratis, vi är nu inne på vårat tredje och skulle denna gång avbrytas så räknas inte denna utan vi kan få göra ett försök med donator som tydligen kostar väldigt mycket pengar om man ska betala det själv..... Detta är något att börja fundera över, jag tror mest att tanken är ovan då vi inte har funderat på det tidigare. Men förhoppningen är ju att dessa två sista dagarna ska göra susen så det är värt att göra ett försök med mina egna ägg.

Tack för alla uppmuntrande inlägg, ni är guld värda!

/Lilla Jag

7 kommentarer:

  1. Vi fick nej på adoption pga maken har för hög ålder. Vi har gjort ett här i sverige. Vi har pratat om äggdonation utomlands. Men inte kommit längre än så.

    SvaraRadera
  2. Vet du några bra internetsidor att läsa på?

    SvaraRadera
  3. Bra att det känns lite bättre. På två dagar kan det nog hända en del. Har du fått ökat dosen? Själv fick jag öka till det dubbla över helgen och det gav bättre resultat.... Håller tummarna för dessa dagar ger resultat för dig!

    SvaraRadera
  4. Hoppas på att äggen hinner växa en del på två dagar, men det är nog ändå inte fel att börja fundera på andra vägar ändå. Det råd jag kan ge är att diskutera, diskutera, tänka och tänka. Beslutet som ni tar måste ju kännas helt rätt för båda två!

    SvaraRadera
  5. Jag ökade dosen till max redan i tors så vi kör för fullt..
    Ja, diskussioner är verkligen viktigt nu, det är inte bara...

    SvaraRadera
  6. JAg hoppas fortfarande på att de kommer att växa under de här två dagarna =)men det är nog klokt att tänka på andra vägar också som längtan sa.

    kramar

    SvaraRadera
  7. Ålder på barn genom adoption behöver inte bli högre pga. er ålder det är det "givarland"ni ansöker till/blir godkända för som styr.Vi blev ochså rekommenderade äggdonation men kände att vi då att adoption var självklart för oss.Tips bli genast sökande medlemmarpå minst 2 adoptionsorg. kolla sedan var ni står/vill.Sök syskonmedgivande eller sätt fart direkt och beroende på land osv.så kan ni vara "minst"2barnsföräldrar på kort tid.Var rädda om er och tänk på att inte utsätta dig/er för vad som helst.Det finns ett lika bra alternativ att bli förälder på.:-))Lycka till vilket sätt ni än väljer!

    SvaraRadera