söndag 26 september 2010

Nervös inför morgondagen

Söndag... Känns väldigt nervöst inför VUL i morgon. Har helgens hormonfylla fått mina äggblåsor att växa???? Känner lite i magen, som mensvärk men inte så mycket. Är inte snurrig och yr längre och det är tydligen ett bra tecken.
Har just haft storasyster med familj här på fika. Hon gick igenom samma sak för 17år sedan men behövde bara göra ett försök... Sen fick de en till på "naturlig" väg. Sambons syster har också gjort IVF, sju gånger... Sista gången lyckades de. IVF-familjen...?
Läste en intressant artikel på Du+jag och framtidens blogg om IVF-behandlingar och förhållanden. Jag tror att den gemensamma resan stärker relationenen, iaf är det så för mig och min sambo. Hoppas verkligen att ni andra känner samma sak för fy vad jobbigt om detta skulle slita på förhållandet samtidigt som man mår så dåligt av "resan"....
Ha en skön söndag!

/Lilla Jag

10 kommentarer:

  1. Håller tummarna! Hoppas jag slipper göra IVF.

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att det kan stärka relationen, så länge man kommer ihåg varandra och inte tappar bort det man hade sen innan. Man tar nog inte allt lika lätt som andra par gör,( nu säger inte jag att alla gör det, absolut inte!), men går man igenom flera års prövning för att få ett barn så kanske man får en djupare förståelse för varandra och livet..

    Jag tror det kommer gå bra imorogn!

    kram

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för dig! Då har ni några nära som förstår vad ni går igenom, och som faktiskt fick barn trots allt:)

    Jag håller med, tror att man måste ha ett ovanligt bra förhållande, annars hade man nog aldrig kommit så långt som till IVF.

    SvaraRadera
  4. Jag ska tänka på dig imorgon och jag hoppas att det ska gå bra!

    Jag håller med er alla att förhållandet blir starkare av den här kampen och att man blir mer ödmjuk för livet! Så har iaf jag känt. Jag tror att samtidigt som det är otroligt jobbigt för oss kvinnor är det också tufft för våra män, att ibland bara stå vid sidan om.

    Tack vännen för min award! =)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det går bra för dig imorgon! Jag ska också på VUL imorgon för att kontrollera om äggblåsorna växt. Fick öka dosen Gonal i fredags till det dubbla! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Tack för energin!

    Och lycka till imorron, håller tummarna!

    SvaraRadera
  7. Jag tror också att IVFen stärker relationen. Jag och K pratar om våra sorger och glädjeämnen på ett helt annat sätt sen vi fick konstaterat att vi måste ha hjälp med IVF. Hoppas att VUL gick bra och att det fanns massor av ägg! Och TACK för grattis på min blogg:)

    SvaraRadera