lördag 12 februari 2011

Virrvarr av tankar.

Tack alla för peppning och råd. Bara att skriva av sig hjälper mycket.
Det är mycket bättre idag, hade en svacka igår, tyckte nog väldigt synd om mig själv. Förutom er så känner jag mig väldigt ensam ibland. Jag kan inte riktigt förklara varför, jag har väldigt många runt mig som bryr sig om allt vi går igenom. Fick många tankar och funderingar från inlägg igår av jenny_maria och Kix Måste fundera lite över detta...

Mycket av det jobbiga är nog magkatarr som jag har förträngt under en längre tid. Har börjat med Omeprazol och får tänka mig lite för hur och vad jag äter. Magkatarr är inget nytt för mig så jag förstår inte varför jag inte lyssnar på alla varningssignaler..... Alla tankar, funderingar och oro inför detta IVF-försök ger sig till känna.
Vid tidigare IVF-behandlingar har det varit för mig som för många andra att sprayen har varit jobbigast, så fort jag har börjat med sprutorna så har det blivit bättre... Nu började jag må sämre när jag började med Cetrotide, är det lite samma som Synarela fast tvärt om? Illamåendet började med Cetrotiden.

Nu till en tanke som har börjat poppat upp mer och mer. Om det inte går vägen denna gången heller kommer jag/vi att göra några flera försök? Kommer orken och lusten att finnas? Hur vill vi leva våra liv framöver.
Jag vet att detta är väldigt dumt att börja fundera över innan vi ens har gjort detta försök klart men tankarna finns där.
Av olika orsaker har jag inte träffat kuratorn, som jag pratade med efter missfallet, på länge. Kanske är dags att boka en tid hos henne igen, kanske är bra att sätta ord på mina tankar.

Som sagt, ett virrvarr av tankar. Får fortsätta att fundera över dem.

Hoppas ni får en underbar lördag mina vänner. Här är vädret fantastiskt, jag hoppas det blir lite längdskidor idag :)

Kram på er!
/Lilla Jag!

4 kommentarer:

  1. Du är inte ensam! Jag funderar mycket på hur det ska gå om vi "misslyckas" igen, tror inte det är konstigt. Hoppas att det blir sista gången vi behöver fundera och att det går vägen nu!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på exakt samma sak! Vad gör man sedan om det inge lyckas?
    Försöker dock tänka på att det försök vi nu går igenom måste få en ärlig chans, det kan ju faktiskt lyckas. Men det är svårt när det gått åt pipsvängen flera gånger, svårt att tro att det verkligen kan gå bra, att man verkligen kan bli gravid.
    Gör ditt bästa för att tro. Jag tror på dig.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Jag hade också haft en svacka nu, men har nu bestämt mig för att jag vägrar tänka det jobbiga tankarna just nu . Jag försöker istället tänka på alla dem som faktiskt plötsligt lyckas och får sina efterlängtade barn. Det blir vår tur!

    Hoppas du haft en bra dag som gjort gott.

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Jag tror oxå på er denna gången, kan inte förklara men en go´ känsla i magen får jag iaf..:)) Vet just hur det är när tankarna far kring utan riktning, det är inget konstigt med det heller. Det är helt nödvändigt, viktigt och helande. Tror på tankens kraft,och skickar över kärlek och kraft från mig till dig. Du är stark och värd all lycka. Kramen!!

    SvaraRadera