torsdag 10 februari 2011

VUL

Så var det snökaos igen då.... Men till helgen ska det bli sol så då hoppas jag på lite skidåkning.

I dag har vi varit hos våran läkare för VUL. Tre äggblåsor hittade hon, ett på 12 mm och 2 på 7,5 mm. Vi har varit med om sämre vid första kollen så jag är rätt lugn än så länge. På måndag ska jag lämna blodprov på morgonen och sen en koll på eftermiddagen. På måndag är det ju alla hjärtans dag och min födelsedag så det måste väl betyda superduper ägg i födelsedagspresent? ;)

Tycker jag har hållit mig lugn och inte funderat över hur det ska gå denna gång men jag har nog lurat tillåmed mig själv.... Har sovit jättedåligt i natt, jag har vaknat flera gånger och drömt konstiga drömmar. Ibland är det nog bra att man kan förtränga lite av sina tankar och oro annars blev man nog lite knasig.

Min viktminskning har väl inte gått så bra :( Jag har tränat i genomsnitt tre gånger i veckan men har väl inte hållit dieten så bra.... Känner mig mycket piggare och starkare och det är väl det viktigaste, sen har jag inte gått upp nått än iaf under hormonbehandlingen.
Brukar man göra det med den korta varianten? Jag har gått upp mellan 2-3kg vid varje tidigare försök, det blev ca 8kg på ett år :(((((

Nu ska jag kolla om plogbilen varit här så det är dags att skotta, älskade sambon har redan varit ute två gånger idag.

Hårda kramar!
/Lilla Jag!

5 kommentarer:

  1. Tack för din omtanke, mår inget vidare ännu utan ska ringa läkaren imorgon eftersom jag misstänker jag fått en infektion i såren och behöver antibiotika. Vi får se vad de säger, jobbigt att ha väldigt ont.

    Grattis i förskott säger jag då, det måste bli en bra dag på måndag - är min dopdag dessutom, 35 år sedan nu :)
    Nu håller vi tummarna för fantastiska presenter till dig på måndag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Med dom förutsättningarna på måndag så är det ju klart att ultraljudet kommer visa goda nyheter.

    Grattis i förskott!

    SvaraRadera
  3. Ja, verkligen Bästa förutsättningarna för toppenägg! Håller tummarna lika hårt.

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Självklart kommer det bli en toppendag på måndag med mycket presenter o glada underbara nyheter..

    Så bra att de fann några äggblåsor....nu vet inte ja hur det där funkar o om det var bra storlek på blåsorna osv men det är ju bättre än tidigare förstod ja på ditt inlägg..

    Så ja hoppas på goda nyheter...

    Kram o ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Jaa, jättespännande!
    Klart att det blir bra på måndag, kanske blir det äp samtidigt för oss då?

    Många varma kramar :)

    SvaraRadera