måndag 14 februari 2011

Blir inte alltid som man vill.....

Tack för tummar och gratulationer men födelsedag och alla hjärtansdag till trots så gick det inget bra alls för oss idag :( SKIT!!!!!!!!!!!!
Försök 4 avbrutet....
Värdena på blodproverna var för låga och äggen för små för att det skulle vara någon ide att fortsätta. Tydligen så förlänger de inte denna hormonbehandlingen för då blir det inte bra med slemhinnan och detta påverkar tydligen äggets möjlighet att fästa och ökar risken för missfall. Bla bla bla!!!

Så ikväll blev det Otrivellesprutan och hoppas på det bästa på det "vanliga" sättet.......

Vår läkare gjorde väldigt klart att hon inte tyckte att  IVF var något för oss längre. jag har för dålig ägg punkt slut!!!!
Vad gör vi nu? Hur går vi vidare? Ska vi gå vidare? Orkar vi? Ska vi börja tänka på livet utan barn? Gränsen till att bryta ihop är väldigt tunn just nu. Önskar nästan att jag kunde få ett utbrott, skrika och grina och gömma mig under täcket i några dygn, men så gör inte "duktiga" jag.....
I morgon ska jag ringa min kurator och försöka få en tid så fort det går.

Många tankar och funderingar nu.
Kram på er!
/Lilla Jag!

27 kommentarer:

  1. Nej vad jobbigt! Tänker på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad tråkigt för er. Förstår att det måste finnas många tankar i huvudet nu. Kan inte ens tänka mig hur det känns.

    Tänker på dig.
    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Hemskt ledsen för vad ni fått höra idag. Bra att ni har varandra just nu. Varma kramar till dig, Lilla jag! Kram

    SvaraRadera
  4. Åh nej, vilken dag.... Vet inte vad jag ska säga men det är nog en bra idé att kontakta en kurator, bara för att få någon att prata med. Finns det någon annan läkare ni kan ta kontakt med, för att få ett andra utlåtande? Vad säger Falun? Jag förstår att ni har mycket att fundera på och jag önskar att jag bara kunde skicka lite styrka till er.

    Stor KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Jättetråkigt... :( Vad ledsen jag blir.
    Tänker på er och skickar mina varmaste styrkekramar!

    SvaraRadera
  6. Nej nej, blir så ledsen för din/er skull!! Och att du skulle få höra detta just idag. Tänker på dig vännen!

    Massor av kramar

    SvaraRadera
  7. Men så här skulle det ju INTE gå!

    Så himla ledsen för ER skull...
    Jag tänker på ER!

    Varma kramar

    SvaraRadera
  8. Fy så jobbigt. Tänker på er.

    SvaraRadera
  9. ÅÅå nej, vart så ledsen för eran skull...förstår att det är mycket som cirkulerar runt i huvudet just nu....många tankar o funderingar..

    Tänker på er...

    Skickar en massa kramar

    SvaraRadera
  10. Jag är så ledsen :-((. Tänker på dig!
    Massor med varma kramar!

    SvaraRadera
  11. Åhh, kramar till dig! Jag är SÅ ledsen för er skull!

    Säg till om du vill prata!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Mina ögon blir blanka när jag läser din text. Blir så ledsen för Er skull. Jag tänker på Er och skickar en massa varma Kramar!

    SvaraRadera
  13. Jag blir med så ledsen för er skull. Ni kan inte höra med någon annan läkare? Har du testat zonterapi? Jag tror själv mkt på zonterapi men inte heller jag har lyckats än men kan värt testa.kramar

    SvaraRadera
  14. Usch, vilket tråkigt besked. :-( Skickar massor av varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  15. Vad ledsen jag blir för er skull, så här skulle det inte bli, det är vår tur nu.
    Tänker på er

    stor kram

    SvaraRadera
  16. Jag blir så ledsen för er skull! Så jävla förbannat orättvist... Men tror du inte att det skulle vara värt att gå tillbaka till gonal f eller puregon? menopur är ju lite speciellt då man får klart mycket färre ägg, jag fick 5 nu mot 15 tidigare... Läkarna har inte alltid rätt, det är iallafall jag ett levande bevis på... bamsekram!

    SvaraRadera
  17. Åh, nej! Är så ledsen för er skull. Tänker på er!

    SvaraRadera
  18. Usch va trist, förstår att du är jätteledsen och att allt är kaos nu.
    Jag fortsätter hålla tummarna för er!

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  19. Nej vad trist! Inte alls vad man vill höra. Orättvist! Diskutera igenom alla möjligheter med er klinik innan ni ger upp. Ta hand om er! Kram

    SvaraRadera
  20. Nej vad trist! Går det inte alls att förbättre äggkvalitén? Jag lider verkligen med er och jag förstår att ni står inför många svåra val.
    Styrke kramar.

    SvaraRadera
  21. Ååå, har inte läst här på ett par dagar.
    Förstår dig så väl. Förstår din ångest.
    Hör av dig när du orkar.
    Sänder dig en stor kram

    SvaraRadera
  22. åh nej, vad ledsen jag blir...Tänker på er! stora kramar

    SvaraRadera
  23. Nej, vad ledsen jag blir! Känner med er!
    Men om jag inte minns fel har ni väll blivit gravida en gång,
    kan äggen vara så dåliga då?

    Stor kram!!

    SvaraRadera
  24. Fyy vad tufft. Stackare. Det blir som så konkret besked från kliniken. Vilka tråkiga nyheter på din födelsedag. Jag lider med dig. Hoppas du får tid hos kuratorn snart. Tag hand om er båda! Kram Kix

    SvaraRadera
  25. Nej, nej, nej! Det var inte alls så det skulle sluta!! Jag förstår din förtvivlan och som vanligt när man står utanför önskar man att det fanns något man kunde göra. Har ju själv varit i en liknande situation och tror mig veta vilka tankar som snurrar runt. Hur man än väljer att gå vidare är det inga lätta beslut. Det verkar ändå som om ni kan vara där för varandra och stötta. Tänker mycket på dig och hoppas att tankarna snart reder ut sig. Många många kramar!!!

    SvaraRadera