fredag 11 februari 2011

Hjälp!

Nu blir det gnäll så sluta läs nu om ni inte orkar med det idag. Ni som orkar, jag behöver lite hjälp.

Just nu mår jag riktigt BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.
Jag mår illa mest hela tiden, ständig huvudvärk, känner mig ledsen å vill gråta, jag vaknar på nätterna och är hungrig(jättehungrig), mår illa och har magkatarrssvid i magen samtidigt. Fem i morse fick jag gå upp och äta lite men det släppte inte ändå.

Ni som har använt er av Menopur, Cetrotide eller Prednisolon har ni känt av detta???
Menopur tar jag 450 IE av, inte den lägsta dosen direkt.... så jag förstår ju att det påverkar kroppen. Sen undrar jag över om det kan påverka att det är 4:de gången på lite drygt ett år vi gör detta nu, jag tycker att jag har känt av behandlingen mer och mer för varje gång. Någon som känner samma?

Jag försöker att förtränga det jobbiga, jag har ju mått så bra nu ett tag och jag vill verkligen vara positiv men idag gick det inte längre. Jag hoppas att skriva av mig kommer att hjälpa.

Vill avsluta med att skriva att jag tycker att ALLA bör gå in och läsa detta otroligt bra inlägget skrivet av Kix framför allt icke barnlösa som vill veta hur ni kan stötta och finnas där för oss ofrivilligt barnlösa, hur vi känner och upplever olika situationer. Jag håller med henne till 100%.

Massor med kramar till er som orkade läsa mitt gnäll!
/Lilla Jag!

10 kommentarer:

  1. Ojoj - jag har ingen aning om IVF-mediciner tyvärr...

    Men jag skickar en varm kram!!!! (ps när magen bråkar så, funkar inte typ omeprazol då?)

    SvaraRadera
  2. fick i stort sett inga biverkningar alls av sprutorna, har bara mått piss av nässprayen faktiskt... Kan du känna någon tröst i att det snart är över, att kuren snart är slut? Eller är det outhärdligt?
    Novalucol hjälper på ett kick mot magkatarren på mig iaf. Och kan du inte tillåta dig själv att äta lite mer, nu när det bara är under en begränsad tid? Om du blir mer hungrig på kvällarna/nätterna fokusera på att äta mer proteiner än kolhydrater då, och glöm inte fetterna så att kroppen håller sig lugn.

    Inget kul att må så skit - även om det är för en "god sak"

    SvaraRadera
  3. Vännen, tappa inte modet!
    Jag mådde nog sämst av Synarelan...tyckte den var hemsk! Blev dock kraftigt förstoppad av Puregon (fick en hög dos, nu vid sista tillfället).

    Kan du inte ringa kliniken och fråga om biverkningarna och om de har några tips om vad du kan göra för att underlätta det hela?

    kramar

    SvaraRadera
  4. Försök att stå ut, detta är bara en liten stund av ditt liv:) Förstår att det är jobbigt. Skickar i af 1000 måbättre-kramar och en stor påse fredags-godis, kanske känns det bättre då!

    SvaraRadera
  5. Tack mina vänner! Jag tror att det är magkatarren som är värst, så nu blir det en kur Omeprazol, det har funkat förr. Idag kommer nog det värsta gnället av att jag har sovit så dåligt. Å kommer det nått bra utav detta så är det ju värt allt!!!!!
    Ska göra som du säger jenny_maria, äta ordentligt. På mån ska vi ju till läkaren igen så är det inte bättre då så får jag prata med henne.
    Tack igen mina underbara vänner, ni är bäst!
    Blir fredagsgodis ;)

    SvaraRadera
  6. Du är jätteduktig. Det är klart att det måste ta på kroppen. Dels så många gånger, men även den höga dosen. Hoppas det känns bättre nu och att det hjälpte att avreagera sig här genom att skriva om det.

    SvaraRadera
  7. Usch, vad jobbigt med sånna biverkningar. Hoppas du känner dig bättre snart!
    kram

    SvaraRadera
  8. ja blev själv väldigt hungrig och väldigt gråtmmild vid min andra ivf behandling..
    tyckte många känslor från förra ivf som inte gick bra kom upp till ytan, rädslan att de skulle gå fel även denna gången..
    Hungern satte igång med nässprayen och fortsatte.

    Tänker på er!
    Varma kramar

    SvaraRadera
  9. Usch, det låter inget vidare. Har tyvärr inga råd att skicka dig, men jag hoppas du mår bättre bums!! Skickar styrkekramar till dig!!

    SvaraRadera
  10. Jag har använt Menopur en gång, men jag hade inte sådana biverkningar du beskriver.
    Jag tror att om de inte går bort är det bäst att du frågar din läkare på kliniken.
    Jag hoppas du får en fin helg vännen! Och när som helst du känner behov av att klaga och gnälla, vi är här och lyssnar (läser).
    Stora kramar!

    SvaraRadera