lördag 23 april 2011

Vilken dag :)

Herregud vilken dag detta blev, positiv men mycket som skulle fixas.
Direkt efter att vi läst mailet från Jalena i Riga så var det bara att börja titta på resor. Då kom första hindret.... Alla resor med Ryanair var fullbokade, SHIT de som var så billiga :( Det fanns inga färjor vi kunde åka med och de andra flygen kostade multum. Tillslut kom jag på att vi kan ju åka från Oslo, lika lång bilresa för oss som till Stockholm. Med Norwegian från Gardemoen fanns det resor den 25 men inte hem den 30 så vi får vara kvar ett dygn längre, helt ok. Lite dyrare än Ryanair men halva priset gemfört med de andra bolagen. Boka hotell var iallafall inga problem, det blir 6 nätter på Monika Centrum Hotels som vi hade kollat på innan, ca 300m från kliniken.

Adrenalinet pumpade för fullt, WOW nu kändes det verkligen på riktigt.
Åkte till svärföräldrarna för lite påskmat, MÄTT!!!

När vi kommer hem kollade jag mailen, mail från Jalena, blev genast orolig.... Hon hade gett oss fel datum!!!!!! Grrrrrr!!!!! Allt var förskjutet ett dygn, nu var det ÄP 27 och ET 30 NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Men när jag lugnat mig lite så insåg jag att vi skulle ju ändå inte åka hem förrän den 1maj så det var ju lugn. Det enda som är lite tråkigt med detta är att vi hade kunnat åkt en dag senare och sparat en del pengar men det viktigaste är nu att vi ska dit. Vi får några dagar extra semester som vi får njuta av.

I morgon blir det att packa och fixa för att 05.00 på måndag morgon åka mot Norge och sen mot Riga =)

Tack för alla härliga kommentarer. Hinner jag inte skriva nått i morgon(ska försöka) så kommer det inlägg från Riga, datorn är ju självklar i packningen ;)

Grattis till Wilda Mathilda som idag har fått två guldägg på AVA-kliniken i Riga. Jag hoppas det kommer att gå lika bra för oss :)

Massor med glada kramar!
/Lilla Jag!

5 kommentarer:

  1. Ojoj vad spännande. Håller alla tummar jag har att det kommer att gå kanon!!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Och all lycka till nu!
    KRAAAAAAM!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. OMG, vilken dag ni haft! Och från Norge, så smart att ni kom på det!

    Lycka till och rapportera ofta!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vilken dag! Håller tummarna nu när ni är på ett stort äventyr!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna! Lycka till:)
    kram

    SvaraRadera