fredag 18 mars 2011

Vilken dag...

Hela denna vecka har gått i 190... Mån började med föreläsning på fm och kuratorn på em, tis hade jag jättemycket att göra på jobbet, ons var vi med eleverna till Stockholm, rikstagen och stadsteatern plus lite shopping :) Åkte 06.00 och kom hem 22.30, Torsdag lektioner hela dagen. Det blir helt upp och ner när man är borta från jobbet 1½ dag.
Igår efter vi hade städat och ätit mat somnade jag som en stock i soffan kl 20.15, det är inte ofta det händer, kl. 22.00 masade jag mig upp i sängen och somnade om på två röda. TRÖTT!
I tisdags fick vi åka med en av våra katter till veterinären för den hade varit ute på lite dåligheter, försvarat sitt revir.... När djur lider lider jag också, fy vad det är jobbigt. De rakade honom på 6 ställen för att kunna göra ren bit- och rivmärken. På ett ställe fick de sätta i dränage.
Men idag kom det som fick bägaren att rinna över. Vi åker iväg för att ta bort dränaget på katten, inga problem. Sen åker vi för att hämta provsvaren(som kliniken glömt att skickat) som vi tagit inför ÄD i Riga, då fattas våra blodgruppstester, GHAAAAAAAAAAAAAAAAA! Detta är sånt som inte för hända mig just nu, det är sånt som kan få mig att bryta ihop, det var nära vill jag lova. Men min underbara sambo fick mig att bita ihop och vi löste allt med mycket hjälp från kliniken och blodlabbet. Vad härligt det är när det finns hjälpsamma människor eller så såg de paniken i mina ögon... ;)
På torsdag är det dax för  Procrensprutan, då startar allt igen, pirrigt och spännande =)

Nu ska jag slappa lite i soffan innan vi ska iväg på spinning.
Hoppas alla får en underbar helg!
Kramen!
/Lilla Jag!

11 kommentarer:

  1. Spännande på torsdag! :-) Tur att det ordnade sig med blodgruppstesterna, man kan ju bli galen för mindre när saker och ting kommer bort. Speciellt när det är så här pass viktiga saker.
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars kissen, hoppas kissen blir bra snart.
    vad skönt att de kunde lösa sig med era blodprover.. Spännande tt ni är på gång på ny äventyr.. Jag håller tummarna och ska bli spännnde o följ er ny resa.. varma kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Ååå vad spännande det här är! Kommer följa varje steg du tar.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det låter verkligen som du har gått igenom en tuff vecka. Tur att det nu är helg!

    Visst blöder hjärtat när djuren far illa och är skadade! Usch, jag hade gråtit mycket om vår katt kom hem med så mycket skador! Tur att det finns veterinärer. Hoppas han mår bättre nu!

    Lycka till med äventyret! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tur att det löste sig tillslut! Kram!!

    SvaraRadera
  6. Fy, farao!! Hoppas ni får en härlig helg nu! :)
    O stackars lilla kissen! Vår katt får mycket stryk med och jag tycker det är så hemskt varje gång!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken vecka! Jösses!

    Men skönt att det är dags för Procrensprutan snart. Äntligen är det dags.

    kram

    SvaraRadera
  8. Stackars lilla kissekatten...hoppas att han kryar på sig o håller sig borta från dåligheter..

    Vet hur det känns när ens små familjemedlemmar skadar sig på ett eller annat vis...har själv en liten oturdrabbas katt som har haft bitsår x antar ggr..påkörd 2 ggr...klämskada på svansen m.m

    Skönt att höra att det gick o ordna detta med blodproverna men som du säger så är varje sekund viktig o då får inget sånt här hända...

    Håller tummar o tår att alla puzzelbitar ska falla på plats....

    Kram o ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Vilken tur att det löste sig!

    Stackars kissen, hoppas han lugnar sig nu så det får läka.

    Ha en bra helg.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, det är en skör tråd när det är något som krånglar eller ej funkar. Tur att det finns människor runt om oss som kan lugna ned oss. Kram Kix

    SvaraRadera
  11. Vilken jobbig vecka..
    Bra att det löste sig till slut!
    kram

    SvaraRadera