söndag 6 mars 2011

Magsjukan, bläääääää

Sitter slö och hängig i soffan efter att ha spenderat lördagskvällen med att köra Gustavsbergsbussen... FY för magsjuka. Det värsta var nog att jag hade köpt biljett för att gå och titta på mina stora idoler The Ark igår. Jag har sett dem många gånger förr med nu ger de sin avslutningsturne, ååååååååååååå vad jag ville vara där.

Mitt hjärta hade bokat en killkväll med poker och öl men när han ringde hem och jag bara grät (försökte att hålla mig) så kom han som ett skott och pysslade om mig. Det är kärlek det ♥♥♥

Funderingar på om jag kan gå till jobbet i morgon, 48-timmarsregeln? Jag ringde till rådgivningen där fick jag lära mig skillnaden på vinterkräksjuka och vanlig magsjuka. Sluta läs nu om ni är känsliga. Vanlig magsjuka, mår illa ett längre tag innan man börjar spy eller får springa på toa, hemma 24 timmar efter sista spyan eller toabesök. Vinterkräksjukan, mår lite illa och nästa sekund bara kommer spyan eller man hinner knappt på toa, hemma 48 timmar.
Man lär så länge man lever... Å man lever så länge man lär =)

Hoppas ni andra har haft en bra helg!
/Lilla Jag!

6 kommentarer:

  1. Hua för magsjuka! Vilken dålig tajming! Hoppas du mår bättre nu, kram kram!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Tycker du ska stanna hemma och återhämta dig och inte gå till jobbet.

    Ta hand om dig, kraaaam

    SvaraRadera
  3. Usch och fy för magsjuka! Hoppas du snart känner dig bättre.

    SvaraRadera
  4. Usch usch fy för magsjuka....tänk om de kunde uppfinna ett vaccin för denna otäcka sjukdom...

    Ja tycker du ska stanna hemma o kurera dig...
    själv så kör ja alltid med 48-timmars regeln oavsett vilket typ av magsjuka det är...(för hur vet man vad som är vad då alla reagerar olika???)

    Skickar över en massa krya på dig-kramar

    SvaraRadera
  5. Nä men fy så jobbigt, hoppas att du blir bra snabbt igen!

    SvaraRadera
  6. Magsjuka det är då inget vidare! Jag säger som Jenny stanna hemma och vila upp dig ordentligt innan du åker till jobbet igen! Krya på dig, kram!

    SvaraRadera