torsdag 24 mars 2011

Tack Apoteket AB

Huuuuu vilken dag detta blev. Igår var jag till vårat sjukhusapotek(där har de störst lager) för att hämta ut dagens Procrenspruta. Att jag inte gjort detta tidigare var för att jag inte hade fått tag på min läkare.
När jag kommer dit har de inte sprutan på lager. De kunde beställa men till idag, hmmm, jag förklarade för apotekaren vikten av att den verkligen kom idag då jag måste ta sprutan idag och det lovade hon att den skulle...
Idag vid lunchtid åkte sambon tillbaka för att hämta sprutan, den hade INTE KOMMIT!!!!!!!!!!!!!!!!!
Han ringer mig och jag får panik, apotekaren(samma som igår) började ringa runt till andra apotek, ingen hade Procren :( Den kommer i morgon, paniken stiger för mig. Hur ska det gå? Vi har ju fått ett schema på hur vi ska göra allt för att förbereda oss inför ÄD. Vi bestämmer att sambon ska ringa Riga och kolla hur vad de säger.
Jag börjar närma mig bristningsgränsen så för att göra nått börjar jag ringa runt till apoteken själv, jag tycker det är bra med fri konkurens men i detta fallet tyckte jag det var bättre förr när det bara fanns ETT apoteksbolag.
Jag hade turen att bara komma till JÄTTETREVLIGA och hjälpsamma personer.
Tillslut får jag numret till nått centralt ställe, där kan de kolla många databaser och hittar ett apotek som har Enanton Dupot Dual 3,75 mg som ska vara samma sak som Procren och min läkare hade skrivit att det gick att bra att byta dessa två.
Oj, hur skulle jag göra nu? I Riga hade de ju skrivit Procren....... Efter en del funderande så bokade jag Enatonet.
Först tänkte vi ringa Riga och fråga om det var ok men vi struntade i det då både vår läkare och apotekaren sa att det var samma sak.
Så nu har jag tagit denna enorma spruta(tog bild men jag har förstört minneskortet... hoppas sambon kan fixa så kommer det bild sen).
Han kunde :)
Ser nu att den var inte så mycket större än tidigare men den kändes så.......



Nu väntar jag på alla biverkningar som den verkar innehålla och hoppas att vi gjorde rätt val. Försöker att slappna av och inte tänka så mycket på dagen, men det är ju lättare sagt än gjort.

I morgon ska jag ut på AW med en underbar vän, får passa på att ta sig några glas för jag hoppas att när april är slut ska det dröja länge innan jag får dricka alkohol igen.

Kram mina vänner och till er på apoteken som har hjälpt mig så idag!!!
/Lilla Jag!

12 kommentarer:

  1. Håller med, det är struligt med alla dessa olika apotek, men som tur är finns det bra apotekare som hjälper till!! Skönt att det löste sig!!

    SvaraRadera
  2. oj vilken stress! Sån j-kla tur att det löste sig!
    Skål - jag håller tummarna för att du får vänta till december på nästa glas :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att det ordnade sig! Lycka till:)
    kram

    SvaraRadera
  4. Puh, lite för spännande! vilken tur att det ordnade sig!
    Kram! :)

    SvaraRadera
  5. Vilken pärs men vad bra att det löste sig o att du kom i kontakt med hjälpsamma människor för det är tyvärr inte alltid man gör det..

    Håller tummar o tår att imorgon är är sista gången på mycket länge som du dricker igen...

    Lycka till

    Kram o ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Jag kan förstå paniken, det är ju så viktigt med medicineringen för bästa förutsättningar. Och om det inte vore de bästa av förutsättningar så är man ju inte villig att betala så mycket pengar på något som i så fall kan bli bortkastat. Vad glad jag blir att apoteken varit så tillmötesgående... Skål för sista gången! :)

    SvaraRadera
  7. Skönt att det fixade sig!

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att det ordnade sig till slut! Kram

    SvaraRadera
  9. Nervpress! Gött att det fixade sig ändå. Hoppas att du tog ett par goa glas vin för att fira, och att det nu dröjer riktigt lääääänge tills nästa gång! Kramen

    SvaraRadera
  10. Vilken rysare men tur att det ordnade sig till slut. Håller tummarna för att du inte får dricka alkohol på länge sen ;-)

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  11. Oj vilken skräckhistora. Tur att det ordnade sig till slut!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Usch, vilken pers!!! Jag hade garanterat fått megapanik och börjat hyperventilera! Vilken tur att det ordnade sig till slut! Hur många sådana sprutor ska du ta? Nålen ser väldigt grov ut (av det jag kan se), gjorde det ont?

    Trevlig helg!

    SvaraRadera