torsdag 3 mars 2011

Kurator och katt

Har varit hos min kloka kurator idag. Vi pratade mycket om kommande ÄD, om min oro för hur jag ska orka om vi misslyckas. Hon får mig verkligen att se problemet från många olika håll. Det är så skönt att prata med henne, hon ger mig positiv energi även om vi pratar om jobbiga saker.
Hon berättade också om en sjukgymnast som håller på med avslappning, hon tyckte att det vore nått för mig då det kan hjälpa både mot magkatarren och huvudvärken samt mina uppstressande tankar (fröken duktig syndromet...) Det vill jag gärna testa så hon skulle skicka en remiss. Spännande.

Idag när jag kom hem efter träning och skulle klä på mig efter duschen öppnade jag garderoben å vad ligger där???? Jo, en grannkatt, han är jättesöt å tittade på mig men sin allra sötaste min men nu måste vi laga kattluckan. Den öppnas med hjälp av en magnet som våra katter har i halsbandet men gick sönder när det var så kallt. Jag är väldigt nära att adoptera denna sötnos(som inte har halsband) men jag tror inte att våra små busar skulle bli så glad då och troligtvis inte ägaren heller.
Sambon å jag har kommit på att nästa gång han kommer in ska vi sätta på honom ett halsband som vi har och fästa en lapp till ägaren att höra av sig bara så att vi vet att det finns nån.
Men som en kompis sa: tur det var katten å inte grannen... HAHAHA

Kram på er!
/Lilla Jag!

5 kommentarer:

  1. Oj så paff jag hade blivit, om jag hittat en annan katt här hemma - men det var en rolig kommentar om grannen ha ha ha.

    Bra att du var där igen, låter som det gör dig gott :)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Förutom när magnetluckan är trasig - fungerar den bra då? När vi flyttar till hus har vi fundering på att skaffa magnetkattlucka just för att slippa objudna gäster.

    SvaraRadera
  3. Luckan fungerar jättebra annars, rekommenderar varmt.

    SvaraRadera
  4. Hi hi hi...Ja det var verkligen tur att det var katten som låg där inne i garderoben o inte grannen som kikade fram...

    Ja oavsett hur söta de än är så vill man ju att de ska vara där de hör hemma....

    Skönt att du mår bra av dina samtal...sköt om dig o ha en trevlig helg...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha, gud så jag skrattade åt din kommentar om grannen!! Hihihi, tänker på den igen :) :)

    Kram!

    SvaraRadera