måndag 7 mars 2011

Läkarbesök

Idag fick jag en tid på vårdcentralen för min mage. Diagnos: MAGKATARR-PLUS, inte magsår än men läkaren var rädd att det var påväg åt det hållet.
Så nu ska jag fortsätta äta Omeprazol, lämna tre bajsprov, tänka på vad jag äter och inom en månad göra gastroskopi....
Lämna b-prov var inte lika farligt som jag trodde utan jag ska dra en pinne mot papperet jag torkat mig med sen stoppa ner den i en behållare med vätska. Problemet blir att gå på toa tre dagar på rad, är inte riktigt så regelbunden.
Gastroskopi har jag gjort en gång tidigare och det enda positiva med det var att det gick fort. Jag har tillåmed svårt att borsta tänderna längst in utan att hulka så jag ser inte framemot detta. Såg ut som Lille Skutt den gången, tårarna bara sprutade på mig.

Tänk vad mycket man står ut med för att "skaffa" barn, för jag är väldigt säker på att det är den oron som har krånglat till min mage...

Vi har även lämnat en massa blodprover inför ÄD idag, hoppas det går fort att få svar så vi kan skicka över dem till Riga snarast.

Kramisar!
/Lilla Jag!

7 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt med magkatarr. Jag hoppas du får ordning på magen snart. IVF kan verklingen ta kål på en, inte bara psykiskt utan också fysiskt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nämen hua!! Ta hand om dig! (åtminstone för mig har omeprazol varit en livräddare... hoppas de funkar lika bra för dig!)

    kram

    SvaraRadera
  3. Men vännen...

    Du måste se till o ta hand om dig själv....
    speciellt nu när ni har mycket på g....du har inte tid o bli sjuk i onödan...

    Krya på dig..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej men nej, inte det också. Fy vad du måste stå ut med mycket... Men du kommer greja detta också!!

    SvaraRadera
  5. Tycker det räcker med barnlösheten i sig, varför måste man drabbas av olika jobbiga följdgrejjer också!? Var rädd om dig nu!

    SvaraRadera
  6. Sååå typiskt. Det räcker väl med barnlösheten. Men samtidigt förvånar det mig ej att i samband med den fysiska och psykiska stressen kring barnlöshet även blossar upp andra sjukdomar och problem... suck. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  7. Men jösses, vad jobbigt! Hoppas verkligen att det går över fort och att det inte är magsår. Men det förstås, vem som helst som är barnlös och försöker gång på gång borde ha en släng av magsår vid det här laget...
    Igen, jag hoppas verkligen att du blir bra fort!

    KRAM

    SvaraRadera