tisdag 18 januari 2011

Väntan

Nu går jag bara här och väntar på att få mens igen så jag på cd 2 kan börja med sprutorna. Jag är väldigt oregelbunden sen vi började med IVF så jag hoppas att det blir en kort cykel denna gång.

Är lite förvånad över hur positiv och lugn jag känner mig, hoppas det kommer att hålla i sig. Jag känner mig lite som vid första försöket, jag är pirrig och det känns spännande men jag flyter mest med.
Vi har ännu inte berättat för någon om att vi ska göra ett nytt försök men det är för att ingen har frågat..... ;) Jo, en kompis skickade ett mail och frågade hur det gick hos läkaren, så hon vet :)
Hmmm, varför har inte de andra, närmare, frågat nått? Har de glömt eller törs de inte?
Det skönt att våra familjer nu vet allt, vi kommer att berätta att vi ska iväg igen men närmare datumet när vi vet mera. Det är skönt att inte behöva ljuga och smussla.

Annars rullar dagarna på, jag jobbar, tränar och försöker vara duktig med maten (där misslyckas jag ofta....) Träningen går däremot väldigt bra, jag går på skivstång, Ki-box och dans, här hemma kör jag EA active 2 som är som Wii fit ungefär, rekommenderas om ni har PS3

Kramisar till er!
/Lilla Jag!

10 kommentarer:

  1. Bra att allt känns positivt inför försöket! Tror på ett plus:)

    Vad duktig du är med träningen! Har varit lite sugen på det där EA active men inte hört något som provat. Då kanske man ska investera i ett så att man kan träna lite!
    kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att läsa att du mår lugnt och fint:)) Måtte det bara gå vägen denna gången!! Alla tummar och tår hålles här, kram!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle tro att de inte vågar...

    Vad skönt att allt känns så positivt :0)
    ta hand om dig!
    kram

    SvaraRadera
  4. Det är inte ofta man går och väntar och vill att mensen ska komma...

    Vad duktig du är med träningen!!

    SvaraRadera
  5. Håller med här, tror folk inte vågar - är rädda att trampa på ömma tår. Låter underbart med träning, ser fram massor emot att få börja till våren igen :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja hoppas att du kommer att ha kvar den där känslan länge...

    Håller tummar o tår...o lycka till med maten, träningen o eller bara att få dagen att flyta på...

    Kram o ha en bra dag men gå försiktigt för det är halkigt ute...i alla fall här..

    SvaraRadera
  7. Även jag tror att de runt dig är oroliga för att göra dig/er ledsna genom att säga "fel" saker. Jag tror att de blir glada när de märker hur positiv och lugn du är! Jag hoppa hoppas att ni får sätta igång snart!!

    Keep up the good work! (med träningen :))

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Nu får det bli lite lugnt med träningen till helgen så kör vi hårt till veckan igen, (om det nu inte blir fint skidväder)

    /Sambon

    SvaraRadera
  9. Hoppas det tar sig denna gång för er, håller tummen!! Längtar oxå till det är dags för oss, nu är det "bara" 10-11veckor kvar tills vi kör igång:) //Lila

    SvaraRadera
  10. Härligt att läsa att du känner dig lugn och positiv och jag känner faktiskt detsamma! Är också förvånad men lättad över att det känns så bra...

    Vi har bestämt oss för att inte berätta för så mga denna gången utan endast de närmaste vännerna och familjen. Pressen o de eviga frågorna om än så välmenande är för mig väldigt stressande så för oss känns det bra att göra det lite i smyg...

    Önskar dig en fortsatt skön helg,
    Sofie

    SvaraRadera