tisdag 11 januari 2011

Fjärde gången gillt? och Awards

Läkarträff idag.... Det kändes jättebra :) Alla proverna var bra, inga kromosomfel eller annat fel på varken mig eller sambon :) Det är ju toppen, samtidigt som man inte kan säga vad det är som gör att jag inte blir gravid eller att kroppen stöter bort fostret vid IVF.
Men just nu skiter jag i det.... ;) Vi ska göra ett nytt IVF-försök!!! Tjoho, hela dagen har jag gått runt med ett leende på läpparna, detta var ju vad jag hoppades på. Tidigare har jag tyckt att våran läkare har verkat så negativ till ett till försök men så upplevde varken sambon eller jag det idag.
Från och med nu får vi betala själva så hoppas, hoppas, hoppas.

Vi ska testa lite nytt denna gång:
Start dag 2 i nästa mens (har mens nu så jag får tyvärr vänta tills nästa månad, snacka om att den mensen kommer att vara efterlängtad) med Menopur 450mg (sex ampuller med pulver och en med vätska, mycket blandande blir det) och Prednisonol 10mg. Dag 7 efter mensstart ska jag börja med Cetrotide 0,25. Dag 9 el. 10 VUL. Då bestämmer vi om det blir Falun eller om vi bryter och börjar om med Gonal-F igen. Våran läkare var väldigt noga med att det skulle se bra ut med äggblåsorna om vi skulle åka nu när vi betalade själva.

Så nu får denna månad gärna gå jättefort eller att denna cykel är en kortis (varierar väldigt mycket)
Det känns så himla skönt att vara på banan igen!!! Även om risken för misslyckande/missfall finns där så ska jag inte tänka på det just nu...

Å nu till ännu en helt fantastisk sak som har fått mig att gråta idag: Jag har fått 8 Awards från er underbara vänner =) Längtan efter ett barnVår IVF-resaNär ett plus ett blir treBebiskarusellenJean QuidoteEn evig längtanLivet utan Embi och Du + jag och framtiden  Det värmer! Vet inte vad jag ska säga, jag är mållös. När jag började skriva denna blogg trodde jag inte jag skulle få några läsare alls.



Uppdraget med awarden är att svara på några frågor och sedan skicka den vidare till sju andra personer. Så här kommer mina svar!

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?
-Jag vet att du inte hade räknat med att hon skulle följa med, (Paganinikontraktet, Kepler)

Vad var det senaste du såg på tv?
The Big bang theory

Borsett från datorn, vad hör du just nu?
Sprakande från braskaminen

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Åkte hem från jobbet.

Vad har du på dig?
Grå mysbyxor, svart linne, grå huvtröja och fårskinnstofflor

Vilken var den senaste filmen du såg?
Sagan om Konungens återkomst

Skulle du överväga att flytta utomlands?

Ja absolut, under en viss tid, jag skulle komma tillbaka för Sverige är underbart.

Vill verkligen skicka till alla er jag fått ifrån ni är toppen.
Det är jättesvårt att välja ut sju (blev åtta) av alla fantastiska bloggar jag följer men tyvärr måste jag ju begränsa mig. Ni är alla värda Award i mina ögon.......

Dessa bloggare skickar jag vidare awarden till:

Längtar och väntar
Barnlöhet, livet och motgångar
Kix
Mellan hopp och förtvivlan
Ledsenihemlighet
Trohoppochkärlek
Lilla minis nya väg
Längtan efter sammanhang

Massor med kramar!
/Lilla Jag!

20 kommentarer:

  1. Vilka roliga nyheter! Skönt att allt såg så bra ut och att ni kommer göra lite förändringar på behandlingen! Låter lovande:)
    Lycka till!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni är på g!! Hurra!

    Älskar The big bang theory..Skrattar lika mkt varje gång åt Sheldon.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas och önskar att det blir verkligen er tur nu och fjärde gången ska bli gillt.
    Hur har de kollat att ni inte bär något kromosomafel? Kan man önska en sådan undersökning?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vill bara säga att jag Älskar din inställning=)
    Du är positivt inställd & det kommer att hjälpa dig mycket!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Till uppstart, hopp och awards. En bra dag!!

    SvaraRadera
  6. Vad spännande att ni ska sätta igång igen!

    Alla tummar kommer vara hållna här för att allt ska gå kalasbra.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Härligt att det kändes bra idag :-D
    Här håller vi tummar och tassar (o tår)!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Åååå vad glad ja vart för eran skull när ja läste ditt inlägg...att nu är det ju ett bekymmer mindre som ni kan lägga bakom er...

    O det är ju så för många att när de har mycket att tänka på om allt mellan himmel o jord så låser sig kroppen o fungerar inte som den ska...

    Hur många par har inte fått ett biologiskt barn efter de har adopterat??

    Jo för att spänningarna i kroppen släpper...o nu har ni fått goda nyheter som fått er att må bättre...men visst det kanske inte funkar nästa gång eller gången efter det...men tänk om det gör det...

    Är så glad för eran skull o eran inställning till att fortsätta kämpa...håller tummarna hårt o hoppas o tro på er att ni ska lyckas..

    O tack för awarden...när man får nåt sånt så blir man glad o varm inombords...

    Tack underbara du o all lycka till...

    Hoppas att det blir en väldigt kortvarig mens så du snart kan börja med alla medicier...

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt inlägg :-) Skönt att alla prover var bra, och skönt att du är på banan igen!

    SvaraRadera
  10. yes vad kul! Grattis! Då får vi följas åt den här gången... Stor kram!!

    SvaraRadera
  11. Härligt vännen!! :-) Har bara 1 fråga vad är Cetrotide 0,25 för något?!


    hoppas din cykel går fort nu, varma kramar

    SvaraRadera
  12. Lillamini: Det är ett hormon som (om jag fattade det rätt)ska göra så inte äggblåsorna spricker. Denna gång kommer jag inte att göra nån nedreglering innan. Lite bakvänt kan tyckas men dax att testa nått nytt :)

    SvaraRadera
  13. Tack för awarden, jag skall fixa ordning den så snart som möjligt. Å så hoppas jag att denna månad går fortare än vad du någonsin kan hoppas på!!!! Kram Kix

    SvaraRadera
  14. Hej min första bloggläsare :)
    Vad roligt att läsa ditt positiva inlägg! Jag ska hålla mina tummar för att det blir en kort cykel och att allt går tipptopp för er vid nästa försök! Jag kommer tillbaka :)

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Härligt att ni får göra IVF igen :) eftersom vi har liknade bakgrund tycker jag verkligen du ska testa prednisolon nu, är säker på att jag kan tacka dem för Liten.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Hur kunde jag missa det här inlägget???
    Hurra! Då är vi i samma båt igen då :) För vi gör ju också ett IVF nu. Vi har frågat om den korta metoden, är det den du gör eftersom du börjar på cd 2?
    Ska ta mig tid att kolla mailen ;)
    Kram till dess

    SvaraRadera
  17. Så härligt att ni snart är igång igen och att läkarbesöket gick bra! Jag önskar och hoppas så mycket för er!

    kramar

    Ps. Tack för din Award....ska svara när jag har tid. Ds

    SvaraRadera
  18. Hej
    Du har ännu en award hos mig ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  19. Så skönt att se att du verkar vara på banan igen, och skönt att läkaren tar detta på sånt allvar lixom!

    grattis oxå till viktminskningen ( i nästa inlägg!)

    och BBT - visst är det världens bästa sitcom! Jag käääär i Leonard ;-)

    SvaraRadera
  20. Vad skönt att ni är på G igen! Håller tummarna för att allt ska gå er väg den här gången. Stor kram!

    SvaraRadera