måndag 3 januari 2011

Skidåkning

Njuter för fullt av att vara ledig några dagar till. Idag har sambon och jag varit ute och åkt längdskidor. Det var jätteroligt men det känns i musklerna som inte används så ofta på senaste tid.... Bra träning!!!! Hoppas på bra väder i morgon också så det kan bli en sväng i spåret (om kroppen tillåter) vore dunder för kilona ;) annars får det bli en sväng till Friskis & Svettis, ska försöka hitta träningsglädjen igen.
Om inte annat så är det ett sånt bra sätt att rensa huvudet på, tänka klarare.
Igår var suget på chips stort men jag lät bli, känns bättre idag kanske för att jag rört på mig.

Nu under denna mellanperiod kanske bloggen kommer att handla mera om träning och mat än barnlöshet. Behöver nått annat att fokusera på just nu (nedräkning till läkarbesöket, bara 8 dagar kvar).
Jag har börjat med viktväktarna, var med där för ca 7 år sedan och det funkade bra för mig. Där får man äta av allt men med måtta... jag kan tillåmed unna mig smaskens emellanåt bara jag tänker mig för:) Jag tror det viktigaste för min del är att jag skriver upp vad jag äter så jag har koll :/
Kilona har smugit sig på ganska snabbt sen jag blev sambo och det sista året med hormoner och att må så dåligt som jag gjort. Jag hör inte till dem som inte äter när de mår dåligt utan tvärtom.
Ca 10kg skulle jag vilja gå ner, så håll nu tummarna att jag kommer att fixa detta under 2011.

Kram på er!
Lilla Jag!

4 kommentarer:

  1. Det är klart att du fixar det! Lycka till :0)

    kram

    SvaraRadera
  2. Klart att du klara det! VV är bra tycker jag!! Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. vad härligt att komma ut tillsammans och göra något bara ni två! duktig du är som håller på att påbörja träning och omläggning av kostvanor. Önskar dig verkligen all lycka till!

    och ja hoppas de innerligt går bra hos läkaren varma kramar

    SvaraRadera
  4. Duktigt! Jag ska också försöka vara lite mer hurtig så nu blev jag lite peppad igen.

    kram

    SvaraRadera