tisdag 4 januari 2011

Kan inte låta bli...

Såg detta på nyheterna, vi får byta jobb tjejer artikel anställda på posten får ekonomisk hjälp med IVF :)

Vi är väldigt många som försöker tänka på vår vikt just nu men jag kan inte låta bli att lägga ut recept på denna tårta som är sååååååååååååååå god, jag gjorde den för en vecka sen när min älskade sambo fyllde år. Inte i närheten av Viktväktarna, GI, LCHF och allt vad det heter. Ni måste testa om ni vill frossa, eller iaf ta en liiiiten bit ;) Chokladmarängtårta

Kram kram
/Lilla Jag!

Oj, två inlägg på en kväll.....

8 kommentarer:

  1. Jag tänker inte på min vikt så för mig få det där receptet perfekt. Dock borde jag väl tänka lite mer, men samtidigt tänker jag som så att snart är jag gravid och då blir jag tjockare i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag läste också den artikeln och blev helt plötsligt väldigt glad över att sambon jobbar på posten! :)

    SvaraRadera
  3. Har bakat chokladmarängtårtan som du rekommenderade...

    Ska bjuda på den ikväll...Henrik`s kusin o gubbe samt faster kommer hit ikväll för att spela lite kort o då lovade ja att bjuda på fika o då passade det ju jättebra att du just la upp detta receptet..

    Tackar på förhand...o passar på o önska dig en trevlig trettondagsafton samt dag..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag såg det oxå, men tyvärr är jag ändå borträknad! Men positivt ändå att någon tar sitt ansvar :0)

    SvaraRadera
  5. Fy att det aldrig kan få vara rättvist :( Alltid är det någon eller några som ska diskrimineras.

    SvaraRadera
  6. Alla kan fråga sin arbetsgivare om bruttolöneavdrag, inte bara postanställda (men det är upp till arbetsgivaren själv). Anledningen är att det klassas som hälso- och sjukvård. Gäller bara när den är privatfinansierad. Det är tom så att arbetsgivaren tjänar på att göra detta eftersom han/hon slipper betala arbetsgivaravgift på den delen (blir som minskad lön). Den som förlorar på det i längden är den kvinna som får det, genom att PGI (pensionsgrundande inkomst) minskar - det ger aningen mindre (torde bli väldigt lite om det gäller enstaka försök) pension i framtiden för oss.

    Jag är osäker på om en man/partner kan få detta eftersom det klassas som sjukvård på den som ingreppet görs på, nämligen kvinnan (i de flesta fall). Måste nog kolla upp det eftersom jag just ställt frågan till min arbetsgivare, får jag nej får min man fråga istället.

    Länk till skatteverkets ställningstagande om detta hittar ni här:
    http://www.skatteverket.se/rattsinformation/stallingstaganden/ 2005/13144348105111.5.2132aba31199fa6713e80002252.html

    Kram Lilla jag

    SvaraRadera
  7. Tack för receptet av den jättegoda tårtan...
    trots att den var så hög o mäktig så försvann den i ett nafs..inte alls stor bit kvar..

    Mina gäster tycker mycket om den..

    Kram

    SvaraRadera