fredag 14 januari 2011

En bra vecka =)

Njuter av att det är fredag, bästa dagen i veckan :) Vi har gjort pizza och tagit en öl, mums!
Det har varit en mycket bra vecka, vi har tränat tre gånger och det blir ett pass Ki-balans på söndag. Jag känner mig så duktig och 2,5 kilo har försvunnit =))))))))) Vi har varit både på Skivstång och Ki-box, båda var riktigt roliga(och jobbiga), Ki-box är nog riktigt bra vid dåligt humör ;)

Idag var jag och hämtade ut delar av medicinerna till kommande IVF, allt fanns inte inne men kommer nästa vecka. Det känns skönt att ha allt hemma även om det är ca tre veckor kvar.
Har även varit och hämtat mina glasögon idag, två par för priset av ett.... Ett par svarta å ett par knallröda :) Så nu är det bara att vänja sig men kan detta hjälpa mot min huvudvärk så är det ju värt det.

Beslutet i tisdags att vi skulle göra ännu ett IVF-försök har nog gjort att en stor sten föll från inte bara hjärtat utan hela mig. Jag har mått så bra och känt mig så glad. Jag hoppas att denna känsla kommer att finnas kvar under hormonbehandling, ÄP, ET och ruvning samt måååååånga veckor därefter.

I morgon ska jag fira min underbara guddotter/fadderdotter som fyller 6 år. Grattis hjärtat mitt!!!!!

Hoppas ni får en toppenhelg alla bästa bloggisar!
/Lilla Jag!

13 kommentarer:

  1. Åh, blir glad att du äntligen verkar må bättre! Det förtjänar du verkligen. Denna gången skall det gå så e det bara:))
    Keep up the good work, girl, jag håller på dig!!! Kramen

    SvaraRadera
  2. Vad rooooligt att läsa ditt inlägg! Peppad blir jag! Börjar ju också snart!
    Hejja oss allt det går!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att läsa ditt positiva inlägg! Jag känner igen mig i din känsla av lättnad när ett beslut är fattat. Jag hoppas verkligen att du får vara glad en lång tid framöver!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att du känner att du mår bra!! 2½ kg är ju jättebra! Önskar att jag hade din kämparglöd. Jag hatar verkligen att träna...

    SvaraRadera
  5. Härligt att läsa att du mår bra!
    kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med så positiva tongångar!
    Bra jobbat med minus 2 ½ kg!!

    Ha en härlig helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att höra positiva toner :0) Och vad GOTT det låter med hemmagjord pizza... hmm...

    kram!

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du har varit!:)
    Du har en award att hämta hos mig. (Såg dock att du alldeles nyss har gjort den samma):)

    SvaraRadera
  9. Hej hej, jag har skickat en Award till dig :)
    Du kan hämta upp den inne i mon blogg.. Kramar

    SvaraRadera
  10. Vart så glad att läsa ditt inlägg om hur du mår o hur du känner inför framtiden...

    Ja hoppas att den känslan håller i sig o att den blir större allt eftersom...

    Kram o ha en trevlig söndagkväll...

    SvaraRadera
  11. Så härligt med positiv energi! Heja heja!

    SvaraRadera
  12. Tittar in och säger hej!

    Jag o min man har också velat bli en mer och denna längtan har vi haft i drygt 11 år...har gjort fyra IVF och skall nu göra ett femte.

    Försöker tänka att det är ny start, nytt blankt "papper" och försöker glömma de misslyckandena som finns bakom en....

    Nu är det vår och er tur, så är det bara ; )!

    Önskar er STORT lycka till!

    ; ) Sofie

    SvaraRadera
  13. Tack för din kommentar :-)!
    Ja, det vore kul att ruva och vara gravid ungefär samtidigt. Att gå igenom hela resan tillsammans. Vi hoppas att det blir så och ska gå vägen för både oss.
    kramar

    SvaraRadera