lördag 1 januari 2011

Nytt år samma önskning!

God fortsättning på er mina vänner.
Idag är det en riktig nyårsdag med promenad i solen, segar i soffan, Ivanhoe och pizza......
Igår var vi på middag hos några vänner, jag var väldigt orolig för hur det skulle bli. Vi var tre par där, de andra två har barn och ett av paren ska ha sitt andra om tre månader.... Men det gick mycket bättre än trott. Vi hade väldigt trevligt med mycket god mat och dryck =)

Blir inte så ofta jag skriver just nu, vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Jag mår inte dåligt men heller inte riktigt bra. Oftast så känns det ok men ibland kommer sorgen. Tyvärr har jag inte varit hos kuratorn mera än en gång för hon blev sjuk när jag skulle dit och sen har det ju varit jul och nyår. Nu känns det nästan konstigt att gå och prata med henne igen. Vi får se vad hon säger när hon ringer för att boka ny tid.
Annars är det mest en väntan till den 11/1 när vi ska till läkaren och få svar på alla prover som de tog på oss. Då är det dax att ta beslutet om hur vi går vidare, IVF eller ÄD. Jag har inte riktigt haft ork att tagit tag i ÄD än. Har läst lite på nätet, sen följer jag AnnaCecilia och Wilda Mathilda som har lite mera koll än mig. Är rädd att de kommer att bli bombarderade med frågor om det blir ÄD för oss ;)

Har nu varit ledig i en dryg vecka, men HALLÅ vad jag har vänt på dygnet. Hur ska detta gå när jag ska börja jobba??? Har blivit en riktig slöis på morgonen, det är ju så varmt och skönt i sängen ;)
På måndag ska vi starta vårat nya liv..... Vi har köpt träningskort på Friskis och det måste bli ändring på matvanorna, tror jag har ätit godis varje dag sen jul :( Skärpning!!!
Känner hur mensen är på G, ett litet hopp finns det ju alltid att den inte ska dyka upp....

Så inläggen blir inte så ofta just nu men jag hänger med och har koll på er ;) Hoppas det kommer att hända lite spännande saker i mitt liv snart igen så jag har nått att berätta eller bara behöver skriva av mig :)
Jag hoppas och vill så att 2011 ska bli vårat och alla andra som kämpars år!!!
Kramisar!
/Lilla Jag!

8 kommentarer:

  1. Oj oj oj, som om jag själv skulle ha skrivit hela det här inlägget (med undantag för nyårsfirande med gravida, de bara pratade bebisar den här gången).

    Känner inte heller för att skriva riktigt, tror att det handlar om att jag då blir tvungen att tänka. Mår inte heller jättedåligt men jag förstår vad du menar. Jag har också gått till kurator, slutade efter ett samtal - kanske berättar om det någon gång. Ska också ta prover och få svar under januari. Har en nära släkting som ställer upp som donator om det skulle bli aktuellt - hon tar prover 18 jan. Har också varit ledig en dryg vecka och vänt på dygnet GRYMT mycket. Ska också börja ta tag i julgodiset som skottats in i den senaste tiden (det är vi förmodligen inte ensamma om) - det blir GI för hela slanten nu. Hoppas också att mensen som inte dykt upp ska vara någon form av mirakel (vilket det förmodligen tyvärr inte är för min del). OCH jag hoppas precis som du att 2011 ska bli året då vår önskan går i uppfyllelse! Värst vad lika det kan bli :)

    Största kramen till dig från mig

    SvaraRadera
  2. Jag önskar ett glädjefullt nytt år till dig, där alla dina drömmar blir verklighet!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Ska oxå köra GI. Nu är det nog! (efter dagens kalas förstås)

    Känns härligt att vi är fler som är i startbanan för ÄD, Även om Wilda Mathilda ligger hästlängder framför oss.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lycka till hos läkaren. Hoppas att ni får bra information.

    Jag hoppas att det är året är året som vi blir gravida och är det i nio månader.

    Kram

    SvaraRadera
  5. God fortsättning!!!

    Ja hoppas på goda nyhetr för er detta året..
    håller tummar o tår hårt, hårt..

    Detta att skriva är ju upp till var o en...ja har heller inget att skriva om alla ggr men då väljer ja att kanske lägga upp några roliga bilder..en historia eller vad det nu kan vara..

    Bara ett lite tecken på att ja "lever"...man kan inte ha lust o skriva var o varannan dag..eller ha nåt kul att skriva om...livet är inte fyllt med action o roligheter jämt även om det är sånt man vill skriva om...

    För vem vill läsa o en annans tråkiga liv o den gråa vardagen...men det är ju så det är..det är ju verkligheten...

    Ja tycker om att läsa din blogg oavsett vad du skriver om...o när du inte har skrivit på några dagar då blir ja lite orolig att nåt har hänt eller att det inte står rätt till...

    Men som sagt..du skriver när du själv vill, kan o känner för dig...o ja tittar in var o varannan dag för att se om du har skrivit nåt nytt...

    För ja tycker om att följa din vardag...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Gud vad jag önskar ibland att vi inte var anonyma och bodde nära varandra så vi kunde träffas. Hua vad det skulle tjattras.... :) Tror det skulle vara riktigt kul.
    Förstår vad du menar med livstecken Ellen, jag tänker lika om inte ni skriver på några dagar men har inte tänk att ni skulle "oroa" er för mig. Tack!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Vi tycker om dig o din blogg....självklart att man blir orolig om man inte sett nåt tecken från dig på ett tag när man vet att du inte mår bra alla dagar..

    O sen allt du går igenom...o det ni går igenom.. ja har ju själv varit där så ja vet hur det är...

    O speciellt om du kanske skriver ett inlägg om att du inte mår bra eller nåt sånt o sen hör man inget på ett tag då börjar man ju fundera...

    Ja ja har oxå önskat många ggr att ja inte vore anonym...specillt för mina nära o kära...det är ju inte så många som vet vad ja har gått igenom..knappt nån o det är därför ja tycker det är så skönt att man har bloggen o man har sina vänner som oxå har gått igenom det en annan oxå har gjort...

    Det är lättare att förstå o sätta sig in i en annans situation om man vet vad man pratar om o vad det handlar om....

    Det är skönt att få skriva av sig oavsett vad det handlar om...för hjälper det mig så är ju det toppen sen om det är intressant för andra o läsa är ju upp till dem...

    Önskar ja hade skaffat bloggen när min mamma vart sjuk för då behövde ja verkligen skriva av mig..skrev dagbok o det hjälpte till en viss del men det kom ju inte längre än så..

    O det är ju där du..ja o alla andra kommer in...vi som förstår, stöttar eller bara lyssnar..

    Kram underbara du för att du finns...o att ja får ta del av ditt liv..

    SvaraRadera
  8. Du behöver inte skriva mer än du har lust till, vi är här och väntar och läser på det som kommer :0) (Men visst - livstecken tycker vi om!!)

    Hua, tala inte om julgodis... Inget sitter ritkigt som det ska just nu! Och att vakna imorse - my god, tortyr!!

    Önskar dig allt gott!
    kramar

    SvaraRadera