söndag 9 januari 2011

Väntan på tisdag

Grå och trist dag.... Här har det regnat å är en massa slask, vi som hade så vitt å fint.
Jag har börjat kommit igång med träningen och det är jätteskönt. I morgon ska jag på skivstångspass så sen lär det väl bli träningsvärk.

Idag är det 30 dagar sedan förra mensen kom å den har inte kommit än... Jag brukar ligga på 25 dagar. Jag har tagit test som visade ett tydligt MINUS! Under det senaste året har mensen kommit lite hipp som happ efter alla hormoner, graviditeter och missfall. Från att varit som en klocka är det allt mellan 21dagar och uppåt nu. Är det kroppen som aldrig hinner komma tillbaka till det normala?
Så fort det är dax för mens så börjar tankarna: tänk om denna gång är gången G!?!? Hoppet finns alltid där, när kommer turen?

På tisdag är det dax för provsvar och träff med läkaren. Jag riktigt längtar efter att få ta tag i hur vi ska gå vidare. Detta med att inget veta är jättejobbigt. Diskussionen kommer nog att bli IVF eller ÄD. Jag hoppas och håller tummarna för att vi ska ha en chans med IVF, att inte det är helt kört för oss där.
Ni får veta resultatet på tisdagskväll...

Kramisar!
/Lilla jag!

15 kommentarer:

  1. Ja inte för att ja är nån större vinterälskare så tycker ja bättre om mycket snö..att det snöar...att man blir insnöad...kaos på oplogade gator etc etc med lite överdrift då än slask o halka...för fryser det nu på så blir det jävligt halt...

    O ja är sån som går o spänner mig så ja får ont i hela kroppen när ja väl kommer in o kan slappna av...

    Ja fortsätter o håller tummar o tår hårt för att det ska bli eran tur..o önskar er all lycka till inför tisdagen..ska tänka lite extra mycket på er då...

    Kram o ha en trevlig eftermiddag/kväll

    SvaraRadera
  2. Jag är också hopplös eller tvärt om jag kan inte sluta att hoppas och blir besviken varje gång mensen kommer. Blir så irriterad på mig själv, hjärnan vet men hoppet poppar alltid upp ändå vi d miiinsta lilla tillstymelse till eventuellt grav.symptom.

    Lycka till!
    /Anna

    SvaraRadera
  3. All lycka till på tisdag, håller tummarna hårt hårt! Mirakel kan ju ske, jag är uppenbarligen bevis på det så tappa inte hoppet.

    Tack för dina fina rader hos mig, är labilare än någonsin här, vill att värkarna ska dra igång och stanna kvar. Har knutit vänskapsband via bloggen som i flera fall är starkare än de irl, vem förstår annars vad man går igenom?!

    Många kramar
    Anna

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för dig. Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas det kommer att gå bra för Er på Tisdag, väntar med spänning på uppdatering.
    Sänder över varma kramar till dig! <3

    SvaraRadera
  6. Det ska bli spännande att höra vad de säger på tisdag! Håller tummarna att din mens behagar komma igång snart så att ni kan planera vidare - på vilket sätt det än blir!!

    Kan f ö tillägga att jag gillar när det blir vitt och kallt - men jag avskyr att köra på sk*tunderlaget!! Och det här tövädret i januari... pölarna är inte pölar utan oceaner, och de kommer väl snart nog frysa på igen. Som sagt, bara januari. Blääää!

    kram :0)

    SvaraRadera
  7. Tänker extra mycket på er på tisdag :)
    Kraaaaam!!!

    SvaraRadera
  8. Lycka till imorgon....ska tänka på er...

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ah, ja hoppet vår trogna följeslagare! Ibland önskar jag bara att det skulle gå en månad då jag inte skulle tänka tanken att jag kanske är gravid. För det är ju mycket värre att hinna börja hoppas om det inte lyckas. Men det är nog helt omöjligt att bli av med hoppet. På gott och ont antar jag:)
    Håller tummarna för att ni ska få en bra plan att följa på tisdagen.
    Kram

    SvaraRadera
  10. (skickar än en gång), All Lycka till i morgon!
    Varma kramar

    SvaraRadera
  11. Lycka till imorgon! Du har förresten en award att hämta i min blogg :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Du har en award att hämta hos mig. ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hoppas det går bra för dig idag :)

    Du har en award att hämta på min blogg, tycker om din blogg och känner igen mig så mycket i det du går igenom med tankarna kring ÄD och allt annat.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  14. Tänker på er idag! Hoppas o tror att allt ska gå bra!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. Du har fått en award av mig med, såg att du hade fått en av anna också =)

    SvaraRadera