torsdag 15 september 2011

Ruvare :)

Berg och dalbana är bara förnamnet på vårt liv just nu. Strax efter 8.00 i morse ringde de från IVF-kliniken i Falun och frågade: Kan ni komma idag kl. 14.20???? OJ, WOW klart vi kan!!! Vilken tur att jag inte gick till jobbet idag som jag först hade tänkt.
Vårt enda ägg, GULDÄGGET, hade delat sig till 4 celler. Så nu är jag ruvare!!! Kan knappt förstå det men det är sant.
Medicinering: Progesteron vaggisar morgon och kväll, Trombyl 1 tablett/dag, Progynon 2 tabletter/dag, 1 Fragminspruta/dag samt Folsyra. De tog även ett nytt test för att kolla sköldkörtelen, svar inom kort.

Jag är såååå glad!!!! Jag var verkligen orolig/livrädd att inte det ägget skulle klara sig heller. Tack för alla tummar och kramar, det betyder så otroligt mycket. Det har även tittat in endel nya läsare, välkomna! Jättekul att ni hittat hit samtidigt som det är sorgligt att vi är så många med samma problem. Tänk om vi alla hade kunnat hittat varandra via lite "roligare" bloggar, men som läget är så är jag så otroligt tacksam för allt stöd jag får av era kommentarer och av att läsa era bloggar. Det är skönt att få "prata" med andra som förstår en i både glädje och sorg. NI ÄR UNDERBARA!

Kramillikram
/Lilla Ruvar Jag

23 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt! Grattis till ruvningen!!
    Jag har också haft bara ett ägg, så vi får hoppas att både för dig och mig är våra ägg verkligen guldägg.
    STora kramar!

    SvaraRadera
  2. UNDERBART....känslan är ju obeskrivbar.
    Jag tror benhårt på detta ägg.
    Lycka till.

    SvaraRadera
  3. Tjooohoo va glad ja blir o få läsa såna här underbara nyheter...

    Önskar er all lycka till...

    Massor av kramar..

    SvaraRadera
  4. Underbart! Blir så glad för er skull!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt! Det här ägget måste vara något speciellt. :) Håller tummarna att det tar sig!!

    SvaraRadera
  6. Å grattis!! Nu går det vägen!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Grattis. Jag hoppas att det är guldembyrot.

    SvaraRadera
  8. Japp. Det var ju det jag tänkte mig. Håller tummar! Och tår!

    SvaraRadera
  9. Å så bra! Varje steg är ett steg i rätt riktning, ett steg närmare målet.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vad roligt! grattis! Jag håller tummarna!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Alla tummar!!! Hoppas hoppas hoppas...

    SvaraRadera
  12. Åh, grattis!! Verkligen ett guldägg, det bådar gott ;)

    Tummar!!

    SvaraRadera
  13. Ja vad bra!!! Tjoho!!! Fina guldägget!!

    SvaraRadera
  14. Härligt!! Grattis till ruvarstatus!
    Nu jäklar!

    Kraam

    SvaraRadera
  15. Vad roligt för er! Så nu är vi ruvare samtidigt :-) hoppas vi lyckas nu.
    Varför tar du Progynon? Jag tar ocksp Fragmin och Trombyl.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Heja, heja. Oj vad roligt att ni fick tillbaka ett riktigt Guldägg, för det hoppas vi ju såklart att det är!! Stort Grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Härligt att läsa - grattis till ruvarstausen!
    Tummar och kramar

    SvaraRadera
  18. Härligt härligt! Nu håller ti tummar o tassar ännu hårdare :)
    Jag hoppas verkligen att det är eran tur nu, det bara måste det vara så som ni kämpat!

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  19. Åh, vad roligt! Grattis!!
    Håller tummar och tår!

    SvaraRadera
  20. Härligt! grattis:) kram och tumhållning från mig

    SvaraRadera
  21. Åå så underbart! Vilket mirakel - nu håller jag mina tummar för att det verkligen är er tur och att guldägget is the one!
    KRAMAR OM

    SvaraRadera