söndag 29 maj 2011

Ett måste idag!

Hej alla vänner!
Jag lever och mår ganska bra, känner att bloggpausen är väldigt bra för mig just nu. Jag vet inte hur länge jag kommer att låta pausknappen stå på on kanske för alltid, kanske blir det gästspel vid behov (som idag) eller så kommer jag tillbaka till 100% framöver.
Jag mår som sagt ganska bra efter omständigheterna. Vi har inte riktigt släppt tanken på att bli tre så vi har en tid inbokad hos våran läkare för vidare samtal. Vi får se vilka beslut som tas då.

Otroligt vilken respons Wilda Mathilda har fått på sin idé om Ofrivilligt barnlösas dag! Massor med kramar för denna toppenidé!!! Go girl!

För några veckor sedan fick jag ett mail med en förfrågan om att svara på lite frågor ang ofrivilligt barnlös och Morsdag, frågan kom från en tjej som skulle göra en artikel som arbetsprov. En av frågorna var hur mycket Morsdag påverkade mig.... Nja, inte så farligt tänkte jag då, visst känns det men det är inga problem, idag vill jag bara skrika rakt ut. Jag vill inte veta vad alla underbara mammor har fått av sina underbara barn på facebook... Jag vet att alla som har turen att få vara mamma också måste få vara glad men just nu är det jättejobbigt. Jag skiter fullständigt i morsdag men jag vill också vara MAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bitterheten är fullständig idag, frågan varför inte vi? dunkar i mitt huvud, sorgen och saknaden är fruktansvärd.
Hahahaha, just när jag skriver detta säger de på radion: Grattis till alla mammor, att vara förälder är det svåraste som finns. Den personen är definitivt inte ofrivilligt barnlös!!!!!!

Förlåt att jag inte skriver på länge och så när jag gör det så bara gnäller jag bara men idag vill jag bara SKRIKA och detta fick bli min ventil.
Även om jag inte skriver så ofta och jag försöker att hålla mig ifrån att gå in och läsa så ofta(inte lätt) så saknar jag verkligen er alla. Att jag gör denna paus har absolut inget med er att göra utan det handlar bara om mig. Jag hoppas ni förstår och inte tar illa upp. Jag fortsätter att hålla tummarna för er alla så får vi se när jag dyker upp igen.

Massor med kramar till alla kämpar där ute, ni är bäst!!!
/Lilla Jag!

10 kommentarer:

  1. Du har så rätt! Och jag tror vi är många som känner igen oss i svängningarna - att man ena sekunden inte bryr sig så mycket medan det nästa sekund blir för mycket och det bara rinner över. Man måste få det ur sig.

    Så skrik och kom ihåg - du är bäst!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Pausa så länge du behöver!! Närom du kikar in så blir vi bara glada :0)

    Hoppas att det hjälper dig att läka hjärtat lite...

    kramar

    SvaraRadera
  3. Vill erkänna att ja saknar dig...men tycker du gör helt rätt i o ta en paus...låta allt ta sin tid för att sen sakta komma tillbaka...

    O ja tycker som vanligt att du får skrika, gnälla, tjata, skratta eller vad det nu kan vara precis när o hur mycket du vill...detta är ditt andrum...stör den nån så skit i o läs då...

    Krya på dig eller vad man nu säger i en sån här situation...

    Kramar i MASSOR

    SvaraRadera
  4. skönt att höra att du är ok i alla fall. På något sätt är det fortfarande förvånande hur omedvetna folk i allmänhet är om hur svårt det kan vara att få barn... hoppas att läkarbesöket ger något bra. kramar

    jenny_maria (blogger är knäppt, jag blir bara utslängd hela tiden - grrr)

    SvaraRadera
  5. Skönt att du är ok! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag kommer att sakna dig, och längta till de små inlägg som du förhoppningsvis gör bara för att höra att du lever. Även om det är så att du vill gnälla lite. Kram Kix

    SvaraRadera
  7. skönt att höra från dig! Saknar dig men tycker du gör helt rätt som pausar. Sköt om dig.
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  8. Ville bara kika in o säha "Hej"...

    Hej hej...

    Hoppas det är bra med er trots allt som hänt...

    Saknar dig men du tar den tiden du behöver så får vi se när vi "ses" igen..

    Önskar er en trevlig helg...

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej,

    Jag har gett dig en blog award. Liebster Blog Award Jag följer din blogg med jämna mellanrum.

    Ha en jätte bra helg.

    SvaraRadera