fredag 13 maj 2011

Blogg-paus ett måste :(

Hej mina underbara vänner!

Idag kommer jag bara med tråkiga nyheter :( Vi fick svar på blodprovet idag hcg värdet var 3 = icke gravid, Lopplös!
Vi har mailat med Riga, jag kan sluta med alla piller och ska höra av mig när mensen kommer, varför vet jag inte.
Har gråtit mest hela dagen. Ledsen, arg, bitter, tom, ja alla negativa känslor man kan tänka sig.
Tror detta var vårat sista försök, iaf känns det så just nu. Jag tror inte jag orkat gå igenom detta en gång till, varken fysiskt eller psykiskt. Vi behöver nu ta oss massor med tid att fundera över vad vi vill med framtiden. Många saker att diskutera framöver.

Ett jobbigt beslut jag har tagit är att jag kommer att ta en blogg-paus. Jag säger inte att jag kommer att sluta, till att börja med en paus. Det har gett mig så otroligt mycket att skriva på denna sida, att få era kommentarer och att läsa era sidor, men just nu gör det för ont. Jag behöver hitta mig själv igen, komma underfund med vad jag/vi vill. Jag kommer verkligen att sakna er alla mina vänner. Jag håller mina tummar så hårt för er alla. Jag tittar nog in ibland för att se hur det går för er, är ju nyfiken av naturen. Jag önskar er alla så gott, usch nu gråter jag igen..... Kanske är tillbaka om en vecka med massor av abstinens och saknad. Kanske dyker jag upp i en ny bloggvariant, gillar bloggandet.

Det enda jag vet med 100% säkerhet just nu är att jag har en helt underbar sambo som jag älskar av hela mitt hjärta och två härliga missar.

Vill ni nå mig så är det lättast på hurskadetgo@yahoo.se

Kramar er alla så hårt jag bara kan (samtidigt som jag gråter).
/Britt-Marie (Lilla Jag!)

26 kommentarer:

  1. Ta du en pause, förstår dig, man orkar inte vara kreativ och skriva när man fallit till botten! Så ledsen för din skull. Inga ord hjälper och tomheten kan ingen fylla. Mig hittar du på mail, om du skulle känna att du orkar och vill. Jag önskar dig lycka till vad som än händer och jag hoppas du finner lyckan en dag, ändå.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Förstår ditt beslut, känner med dig och för dig vännen. Men som du säger du måste kanske hitta tillbaka till dig själv. Jag önskar dig verkligen all lycka och kärlek på vägen dit. Ta nu hand o dig och mannen. Love.

    SvaraRadera
  3. Tårar trillar på min kind. Jag blir så ledsen för er skull att du anar inte.
    Och jag kommer att sakna dig här på din blogg. Det blir tomt utan dig.
    Men jag kommer absolut att följa din resa och jag hoppas att du och din kära sambo hittar all kraft och ork ni behöver snart. Hur ni än går vidare så önskar jag er verkligen allt det bästa.
    Och under tiden så ska jag längta efter att få "se" dig igen.

    Många, varma kramar till absolut finaste du! <3

    SvaraRadera
  4. Mitt hjärta, försök och läk er sargade själ och kom tillbaka snart. Håller med Wilda att det kommer det bli tomt utan dig. Jag finns på mailen!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Jag har nog kanske kommenterat här en gång förr bara men följt dig ganska länge. Nu rinner mina tårar för eran skull och för att det ska vara så jävla svårt. Hoppas du hittar dig själv och ni kommer fram till vad ni vill göra med framtiden. Jag är verkligen ledsen att det inte blev en graviditet.

    Lycka till med allting och hoppas vi får se dig tillbaka på bloggen igen.
    Många kramar

    SvaraRadera
  6. Gråter med dig, vännen! Jag är så hemskt ledsen att det slutade så här. F-n, att livet ska vara så jäkla orättvist!! Ta du en paus och hämta krafter,och jag hoppas så innerligt att jag får se dig här snart igen.

    Många kramar till dig!!

    SvaraRadera
  7. Näe, vilken hopplöst nattsvart vecka det här blev och orättvisorna står som spön i backen!! Så oerhört tråkigt att läsa att det inte blev ett plus för er. Jag förstår din sorg och ditt behov av en paus för att samla dina tankar. Gråt, skrik , var bitter, arg och ledsen MEN jag hoppas hoppas att du vill komma tillbaka hit till oss senare!!

    Många varma, hårda kramar skickas till dig!!

    SvaraRadera
  8. Så ledsen för er skull. Förstår att ni behöver pausa, hoppas du kommer tillbaka snart. Ta hand om varandra!
    Massor av kramar

    SvaraRadera
  9. Uscha, jag är ledsen för er skull!!!! :( Ibland är det klokt med en paus, om det är vad som känns bäst. massor med kramar till er!

    SvaraRadera
  10. Var rädd om dig tjejen - hoppas att ni hittar svar som känns ok. Hoppas och håller tummarna för att det blir en bebis till slut för er i alla fall. Många kramar!

    SvaraRadera
  11. Beklagar att det inte lyckades!
    Ta en paus, men jag hoppas att du återkommer...
    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Åh, är så ledsen för er skull! Det är då attans vad det ska vara svårt ibland att nå dit man önskar. :-( Ta väl hand om varandra!
    Hjärtestora kramar!

    SvaraRadera
  13. Jag känner med er så mycket och beklagar att det inte blev er tur den här gången. Ta den tiden som du behöver och jag hoppas att du är tillbaka i framtiden! Vi är här!
    Massor med kramar!

    SvaraRadera
  14. Så ledsen för er skull, önskade så att det skulle gå väl! Jag tror så mycket på er, hoppas ni inte ger upp! Kom snart tillbaka till bloggen, du kommre att vara saknad.

    Varma kramar/Anna

    SvaraRadera
  15. Vad ledsen jag blir för er skull:(
    Massa kramar, sköt om er

    SvaraRadera
  16. Åh så tungt, så tungt.... känner med er och önskar er vila och kraftsamling. Önskar innerligt att glädjen och framtidshoppet ska få hitta tillbaka till er snart.

    SvaraRadera
  17. Blir verkligen ledsen för er skull också! Det har hänt så mycket tråkigheter denna veckan.

    Ta den paus och tid du behöver. Jag kommer att sakna dig här. Men hoppas på att se dig igen framöver!

    Kramar

    SvaraRadera
  18. Usch, är så ledsen för er skull, det var ju inte så det skulle bli. En paus kan nog vara klokt, vila batterierna lite. Var rädd om dig!

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  19. Ta en paus, det kan nog bara göra gott! Att lägga energin på varandra och er små missar låter som en bra idé. Jag kommer dock sakna dig här i bloggvärlden. Skickar massor med kramar och hoppas att ni kommer fram till ett bra beslut för er båda!

    Ta hand om dig!!

    SvaraRadera
  20. Usch vad tråkigt att det inte lyckades. Ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  21. Det var sorglig läsning på flera av bloggarna idag. Det var väldigt tråkigt att läsa att det inte gick vägen. Så hemskt ledsen för ER skull.
    Ta hand om dig nu, kram J

    SvaraRadera
  22. NU vet jag inte om jag är inne och rör i några "öppna sår", men är doktorerna helt säkra på att det är dina ägg det är fel på? När vi har pratat med våra så har jag frågat om det inte är så att det går åt skogen för oss för att jag är för gammal och de menar att det inte alls är säkert. Allting ser väldigt bra ut på oss, alla prover och sånt så det verkar som de famlar i mörkret. När jag drog upp äggdonation och frågade dem om det så tvekade de väldigt mycket och sa att om det lika gärna kan vara spermierna som inte är kalas fast proverna ser fantastiska ut. Eller att det finns småfel hos båda som gör att det inte blir något bra hos oss. Tänker att ni har fått embryon som har fäst och som har börjat utveckla sig när ni gjort IVF, så något moste ju funka i din kropp. De har inte rekommnenderat er att testa IVF med spermiedonation istället? Om jag är inne och klampar i grejor som inte ska klamas i så radera min kommentar igen och glöm att jag skrev den!

    Hoppas att ni kan må lite bättre efter ett tag, kramar

    SvaraRadera
  23. Önskar jag hade något klokt att skriva, men saknar ord. Förstår om du behöver ta en paus, även om jag kommer sakna dig. Hoppas ni kommer finna det som är rätt för er att göra! Krama din älskade sambo och dina katter mycket, mycket, mycket!

    Stora kramar från mig!

    SvaraRadera
  24. Mina ögon blir blanka när jag läser ditt inlägg. Blir så ledsen när jag läser att det inte gick vägen för er den här gången. Men någon gång kommer vara Er tur, det vet jag! Jag kommer att sakna dig här!
    Stor Kram

    SvaraRadera
  25. Jag kommer att sakna dig.. jag är så ledsen för er skull att det inte fäste, ibland är allt bara så orättvist.

    Ta hand om er och hoppas på att få läsa om din vardag igen.

    kramar

    SvaraRadera