onsdag 1 december 2010

Samtal

Har varit hos kuratorn idag. Det kändes väldigt skönt, jag grät och vi pratade. Inte så mycket konkret än mera att jag berättade om vad som hänt fram till nu. Jag berättade om mitt bloggande och hon tyckte det var väldigt bra att jag hade hittat ett forum som passade mig då jag har svårt att prata känslor med mina nära.
Vi bokade in en ny tid strax innan jul.
Men nu känner jag mig helt slut, det är jobbigt att sitta sådär å prata och vara ledsen men det är exakt vad jag behöver då jag har stängt inne allt och bara varit tom.

Nu till helgen åker jag och sambon till huvudstaden fre-sön, bor på hotell, ska på Queen musikalen "We will rock you" och bara vara. Det ska bli jättemysigt. Ser framemot Rosendals trädgårdar :)
Om vi inte "ses" innan så ha en underbar helg mina vänner!
Kramar!
/Lilla Jag!

14 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt att prata med en helt utomstående person.

    Ha det så mysigt i huvudstaden!

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att det bara är positivt att prata med en utomstående!!

    Ha en fantastisk helg!

    SvaraRadera
  3. Heja dig som hittat någon att prata med!! Jag tror att det är jättenyttigt, och jag är jätteglad att du hittat någon du verkar trivas med...
    Varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Jag har också erfarenhet av att prata med en kurator, det hjälpte mig massor!!!

    Helgen låter toppen -gör nog er gott! Ha det så roligt :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du kunde släppa fritt lite av din sorg hos kuratorn idag.
    Ha en trevlig helg vännen, försök slappna av i Stockholm!
    kram

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte också att det var jätteskönt att prata om svåra saker med en utomstående när jag gick hos en kurator för ett antal år sedan.

    Härligt med ett besök i huvudstaden. Hoppas att ni får det riktigt trevligt! Njut ordentligt. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag håller med, det är väligt bra att ha någon som man kan ventilera sina tanka med när man har gått igenom det som ni har gjort. Det är inte bra att gå runt med sin sorg inombords.

    Ha en jätteskön helg och ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  8. Håller med alla dessa underbara kvinnor som talat:) Viktigt att få ur sig skiten. Skickar slappna-av och må-gott-vibbar till dig som kommer räcka hela helgen!! Många varma vinterkramar från mej

    SvaraRadera
  9. Skönt att du hittat nån som du kan prata med...o att det får dig att mår bättre ..

    O ja önskar er en underbar helg i varandras sällskap..njut o ta vara på varandra...

    Trevlig resa...kram i massor

    SvaraRadera
  10. Skönt att det kändes bra med kuratorn.
    Hoppas ni får en underbar helg!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Så bra att du känner att kuratorn är ett bra stöd. Det är ju viktigt att man trivs med person och känner sig bekväm.

    Hoppas ni får en riktigt mysig helg i Sthlm! Och klä på er varmt, för det är sååå kallt här!!

    kramar i massor

    SvaraRadera
  12. Skönt att du hittat nån du kan prata med.

    Hoppas ni får en supermysig helg! skönt att komma bort lite:)
    kram

    SvaraRadera
  13. Jag ska också till huvudstaden, på lördag. Kanske ses :)
    Förresten ska jag också till kuratorn, på tisdag. Livet är inte alltid underbart. Man kan ju hoppas att man ändå känner så en dag.

    Kram till dig

    SvaraRadera
  14. Skönt att ha någon att prata med, det hjälper nog till mycket!!

    Hoppas ni får en supermysig helg!

    Kramar

    SvaraRadera