lördag 11 december 2010

Mens

Igårkväll kom första mensen efter missfallet. Det känns skönt att kroppen börjar komma tillbaka till det "normala" igen men inatt vaknade jag av otroliga menssmärtor och blödde kraftigt det kändes exakt som vid missfallet, direkt hamnade jag känslomässigt tillbaka ca en månad. Det blev en rätt tuff natt med lite sömn. Säger som Björn Skifs: Det blir alltid värre framåt natten men nu känns det bättre igen.


Lite svar på mitt förra inlägg Saknad Vi vet inte så mycket än om när och hur vi vi ska gå vidare. Den 11/1 ska vi träffa våran läkare för att få svar på alla prover de tog. Då ska vi också diskutera fortsättning. Våran läkare ser inte så ljust på IVF, hon är mer inne på äggdonation så vi väntar på proverna innan vi bestämmer oss. Finns det en liten möjlighet vid IVF så är det nog det vi kommer att satsa på av många olika orsaker, priset skiljer verkligen jättemycket, går det så vill vi försöka med mina ägg först å främst å min ålder gör att vi måste åka utomlands för att göra donation, vi vet alldeles för lite om det fortfarande. Men nu läste jag om en läkare i Uppsala som gör äggdonationer upp till 42 år Artikel DN så detta ska kollas upp mera.


Jättetacksam för tips och info om äggdonation både i Sverige och utomlands.

Hoppet har verkligen börjat kommit tillbaka, än ska vi inte ge upp!!!!!!!!!

Igår gjorde jag och en vän massor med smarrigt julgodis.... Får nog gömma det för mig själv så det finns nått kvar till jul ;)

Kramar i massor mina underbara vänner, ni finns i mitt hjärta hela tiden, ni ger mig så mycket styrka.

9 kommentarer:

  1. Härligt att höra att hoppet har börjat återvända!! Skönt att kroppen börjar återgå till det normala också. Trevlig helg!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. http://eggdonation.blogg.se/

    Läs :)

    SvaraRadera
  3. Säger som anna - vad skönt att hoppet återvänder lite!! Hoppas. hoppas att ni får er dröm till slut...

    massa kramar

    SvaraRadera
  4. Får man fråga varför ni blev rekommenderade donation?
    Från en som kämpar med barnlöshet o två ma i bagaget.

    SvaraRadera
  5. Tack J för ditt tips, har börjat följa deras resa nu :)
    Anonym, de har tagit massa prover både på mig å sambon som vi får svar på i januari men läkaren tror att mina ägg är för gamla... Jag har fyllt 40. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att äggen fäster vid IVF men inte vill sitta kvar??? Kanske är dålig kvalitet pga ålder :( Har du inte blivit "kollad" så kräv det. Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Sänder över kramar till dig, minns så väl den första mensen efter varje förlorad graviditet.
    Upplevde även att mensen kändes mer de första gångerna efteråt. Sen att ha ont och det blir en påminelse av de man känt då man förlorat den lille.. Många kramar till dig. Ta vara på varandra..

    SvaraRadera
  7. Skönt att den kom så att ni kan komma vidare. Jag blödde också massor, men det blev bättre månaden efter. Kroppen hämtar sig fortare än man kan tro.
    Hoppas ni snart får fram en plan för framtiden och orkar sätta igång med nya försök.
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  8. Skönt att kroppen börjar komma igång igen. Hoppas att ni snart får svar och kan gå vidare med nya behandlingar.
    Kram

    SvaraRadera
  9. tack för dina ord! det värmer, stor kram

    SvaraRadera