söndag 30 januari 2011

Stressmage?

Det var jättemysigt att åka iväg på minisemester i sin egen stad. Vi åkte till hotellet rätt tidigt igår. Gick till en pub och tog en öl innan vi gick tillbaka och bara mös på rummet innan det var dax för middag. Tyvärr så var maten en besvikelse :( Potatisgratängen (som jag älskar) var en sån dära som man köper vakumförpackad på affären, BLÄ! Sedan vidare till en jättetrevlig bar.
Några nattsuddare är vi inte längre för vid 22 tiden var vi tillbaka på rummet... Men detta berodde till stor del på att jag hade väldigt ont i magen av magkatarr. Har haft små varningssignaler som jag inte har lyssnat på... som vanligt. Väntan på mens, funderingarna över vårt 4:de IVF-försök, oron för ännu ett missfall påverkar nog mera än jag har velat medge. Inte att jag mår dåligt eller går omkring och oroar mig men det ligger nog och gnager hela tiden. Jag ska försöka sätta ord på mina tankar framöver.

Tycker fortfarande att det är lika roligt att träna =) Tyvärr börjar jag snora lite idag men blir det inte värre än så fixar jag allt ett step-pass i morgon. Nästan lite abstinens efter att inte ha tränat sen i torsdags ;)

En sak som gjort mig extra glad idag var när jag läste att Längtan till ett barn har plussat, GRATTIS! Detta gör att man får ny styrka och nytt hopp inför kommande IVF

Något som har gjort mig väldigt upprörd i helgen är när folk lägger sig i vad man skriver på sin egen blogg. Lycklig i hemlighet har fått kritik för att hon är för negativ och orolig efter att hon har plussat. Efter tre missfall kan jag verkligen förstå henne. Man vågar inte vara slappna av ordentligt och bara njuta, det tar nog minst till efter v. 12
Alla som bloggar gör väl det för sin egen skull? Då får man väl bestämma själv vad man skriver? Och som Lycklig i hemlighet (som tidigare hette ledsen i hemlighet..... säger endel) skrev, man går runt och måste vara glad hela tiden eller inte kan berätta att man ens är gravid då behöver man pysa på nått ställe. Kuratorn som jag har pratat med efter sista missfallet tycker det är jättebra att jag skriver av mig när jag har svårt att prata om mina känslor.

Så, nu har jag fått pyst lite ;)
Massor med kramar mina vänner.
/Lilla Jag!

5 kommentarer:

  1. Tack för gratulation! Det kommer gå för er den här gången. Fjärde gången gillt gällde för oss och det kommer gälla även för er!!

    Ta hand om din mage.

    SvaraRadera
  2. Fortsätt o skriv av dig..är det nån som misstycker så skit då i o läsa...

    Alla har vi rätt till o tycka o tänka som vi vill...

    O ta hand om dig nu så det inte blir värre med magen...o krya på dig ifrån den snoriga näsan..

    O ja håller fortfarande tummar o tår för att ni ska lyckas...

    O ja håller med dig när man går ut o äter så ska man få hemmagjord gratäng...inte den på påse..

    Kram o ha en trevlig måndag

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ska kika in här och se hur du jobbar med oron för mf, så kanske jag kan lära mig något ;)

    Hoppas vi har gjort undan all otur nu!!

    Hälsn./ Anna

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt med dig vad gäller Lycklig i hemlighets blogg. Jag förstår inte varför personer som stör sig på det som skrivs envisas med att fortsätta läsa. Det är ju en personlig blogg och då måste man ju få skriva vad man vill!! Förstår inte varför man måste skriva taskiga saker till någon, sluta läs i stället!!

    Till din mage...hoppas den skärper till sig och slutar strula ;) Nu ser du till att det blir fjärden gången gillt för dig också!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej kära vännen! Åh vad jag blir trött.... Precis som att allt är klart bara för att man fått + på stickan. Självklart är det ju en enorm lycka, men för oss som plussade efter 2:a IVF så fanns ju oron där hela graviditeten för att något skulle gå fel, men ändå bara med ett missfall bakom oss. Nu är jag nog en extremt orolig själv av naturen, men låt den vara som känna som hon gör. De som lägger sig i har nog aldrig varit i närheten av den verkligehet som spelar inom oss i känslor och tankar, det är ett heltidsjobb som tär på både kropp och själ.
    Ses vi imorgon? Har någon med mig då, som du behöver mer än mig just nu.... ;0)

    SvaraRadera